lafayette/bocama LA224b

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

TheoK schreef:
Jammer dat je zo ver van mij weg zit.
Had er graag wel even naar willen kijken.
wil het toch even warm houden theo :mrgreen:

morgen even thuis overleggen wanneer ik tijd zou hebben, vanaf augustus zeker ieder weekend ivm zwangerschaps verlof van mijn vrouw.

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Vandaag Sander op bezoek gehad met zijn kraak probleempje.
Na lang zoeken heb ik het toch gevonden.
De condensator van 100 pF was de boosdoener.
Daarna heeft hij tijdens de lunch nog een poosje op mijn BNS-jes gespeeld.
Klinkt allemaal weer zeer goed. De UGT's die er nu opstaan zijn echt geweldig.
En Sander heeft een kraakvrije versterker. :rock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Ah!buis »

Dat varkentje heb je dan weer mooi gewassen,kraakhelder als 't ware :lol: .
Nou dat roken bij (niet van :o ) Sander nog,maakt alles zo vlug weer vuil ,komt ie terug met een krakende potmeter :rofl:
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

vandaag bij theo geweest met mn kraakkist en weer naar huis gegaan met een stille versterker :rock: :rock: ,
na het nodige wisselen van buisjes, het meten van stroompjes en het vervangen van wat koppel c's uiteindelijk de boosdoener gevonden.

de 100pf condensator ligt nu nog steeds los, maar hij speelt zonder ook super, moet ik deze vervangen of kan ik m weglaten, wat is het doel van deze condensator in het geheel?? :?:

daarna de amp op theo zn bns-jes beluisterd, een heel mooi geheel wat zeker ook gezegd mag worden van de bsn-jes.

met theo ook nog uitvoerend gesproken over de HF 10 , denk dat ik de voortrap hiervan maar eens in mijn amp ga bouwen.

maar eerst maar eens genieten van een kraakvrije versterker :D :D

Theo en partner (sorry, benje naam even kwijt), bedankt voor je hulp, de koffie, boterhammen en vooral gezelligheid =D> =D> =D>

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Graag gedaan Sander.
Vond het ook zeer gezellig.
Zo zie je maar dat nieuwe onderdelen ook defect kunnen zijn.
Eerst maar eens een poos genieten van je versterker voordat je weer gaat slopen dacht ik zo.

Groetjes. Theo en mijn vrouwtje Margaret.(dat was de naam) :wink:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

sander1238 schreef:
de 100pf condensator ligt nu nog steeds los, maar hij speelt zonder ook super, moet ik deze vervangen of kan ik m weglaten, wat is het doel van deze condensator in het geheel?? :?:
Dat zou ik ook wel eens willen weten. :?:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

heb de condensator nog steeds losliggen,
heb nu de volgende spanningen:

na 250K 71V
na 33K 317V
na 150K 239V =pen1

het gaat nu om de juiste spanning van pen 6cq 2.
ik heb hier nu alleen de 250 k tussenzitten dus 71V, de 33K ligt werkeloos te kijken.
als ik een harde verbinding maak tussen de 33K en de 250K (waar de 100p zou zitten) zakt het hele geluid weg

welke spanning is nu ideaal voor pen 6 cq 2??

sander
Bijlagen
EL84schema.gif
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Barry2001 »

Lees het nu pas, een gare condensator... maar je zei een aantal postst terug dat het probleem meeverhuisde toen je de ugt omwisselde. Naar aanleiding daarvan heb je toen nieuwe ugt's besteld, of waren zowel een ugt als de c gaar?
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door nl3prc »

Natuurlijk zakt dat het geluid in
Die weerstand moet ook via die c van 100Pf worden gezet om er zo een Frequentie afhankelijk filter van te maken om zo bv signalen boven een bepaald frequentie gebied te blokeren
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Barry2001 schreef:
Lees het nu pas, een gare condensator... maar je zei een aantal postst terug dat het probleem meeverhuisde toen je de ugt omwisselde. Naar aanleiding daarvan heb je toen nieuwe ugt's besteld, of waren zowel een ugt als de c gaar?

heb in eerste instantie de ugt's vervangen maar het probleem bleef, ben ook heel erg aan het twijfelen of het omwisselen destijds goedgegaan is.
aan de andere kant: nu heb ik 2 ugt's een HF10 te bouwen!!
nl3prc schreef:
Natuurlijk zakt dat het geluid in
Die weerstand moet ook via die c van 100Pf worden gezet om er zo een Frequentie afhankelijk filter van te maken om zo bv signalen boven een bepaald frequentie gebied te blokeren
dank je wel, het is duidelijk...

sander
eriksmith200
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 sep 2012, 19:47

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door eriksmith200 »

Er staat een Lafayette LA-224B op marktplaats:
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/ver ... en-60.html
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TubeHead »

Goh van wie zal die zijn :rofl:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Nou :-& :-& ?
Plaats reactie