Walt, marcus, Peterrrrrrrrr, hannessie, Tony, Fgroen
bedankt voor de input weer jongens
Een afdekking zoals op de Egglestones is zeker een hele fraaie oplossing!.......maar.......ik vind 'm niet zo fraai op de G's denk ik. Zeker niet nu ik die ga fineren zoals de Isis-lookalike die ik bij Tony heb mogen aanschouwen. Er gaat uiteindelijk wel nog een frontje met speakerdoek komen maar ik wil de baffle graag houden zoals op onderstaande foto'sm dus met het fineer tot aan de rand van de uitfrezing van de drivers. De uiteindelijke afwerking wordt niet zo high-gloss als op de laatste foto trouwens, ik ben meer van de matte afwerking.
Iets in CAD laten zetten en daar een mal van trekken is op zich een goede optie. Dan ben ik wel afhankelijk van derden wat betreft CAD en freeswerk want dat zijn programma's daar waag ik me niet aan....snap Google SketchUp al voor geen bal
Aan de andere kant doe ik eigenlijk (muv arno zijn eerdere malletje) alles zelf. Ik heb dus het idee om eerst maar eens te zien hoe ver ik kom.
Ik begrijp dat ik niet op de .10mm zo'n mal geknutselt krijg maar goed, het is en blijft zelfbouw, wel is het erg arbeidsintensief en moet 3 mallen maken.
1. exactie kopie die zuigend om de korf past;
2. met een kopieerring+freesje een kleinere mal maken;
3. met een kopieerring+freesje een grotere mal maken.
audiomanics schreef:MechanicalAnimal schreef:iemand nog een idee voor me?
Als het dezelfde speakers zijn als die Galactica's van ToTo, dan heb ik dat bestand nog in mijn computer staan..
De bijlage Verschuren.jpg is niet meer beschikbaar
Kees
Oeh! Kees! Jeetje

. Nou, ik ga je even mailen kerel, eens zien hoe ik dat bestandje deze kant op krijg

voor niets gaat de zon op natuurlijk he.
Afgezien van een andere bouwwijze en minimale verschillen in de kast en het scheidingsfilter bouw ik de G's identiek na, dus ook met eenzelfde driverbezetting.