Bukem schreef:Hi Pjotr,
Ik neig naar firewire omdat ik al jaren met apple werk. Deze zijn allemaal voorzien van firewire. Daarnaast (voor zover mij duidelijk) ondersteund USB1.0 niet native 24/96 zonder speciale drivers. Het is wel zo fijn als hoge resoluties gezien de ontwikkelingen standaard ondersteund worden.
Hoi Bukem,
Bij mijn weten ondersteunt de Mac helemaal geen USB1. De E-MU Tracker is een USB2 kaart. Maar op een Mac gaat ie niet hoger dan 96 kHz SR. Dat is een limitatie van de implementatie van USB2 op de Mac heb ik begrepen. Maar waarom zou je hoger willen? Een betaalbare meet mic gaat op zijn best tot 25 kHz. Er zijn er wel die tot over de 50 kHz gaan maar daar betaal je een paar K$ voor.
Zou zelf voor een Mac overigens ook naar deze TC of de Konnekt 8 neigen. TC maakt mooie spullen.
Het viel me ergens wel op dat die ECM-40 een krap frequentiebereik heeft. Moet even nazien wat het ook alweer was.
Ja, die loopt al meer dan 5 dB af bij 20 kHz (zie de voorbeeld cal file op de site van IBF). De EMM-8 Calibrated loopt wat verder door en is goedkoper. Maar deze kun je
niet op 48V phantom aansluiten, dan gaat ie zeker stuk!
Je kunt hem wel via 2 AA batterijtjes en een paar weerstandjes voeden en dan op je geluidskaart zonder 48V phantom aansluiten.