Opvolger Pioneer TS-C171PRS, de TS-C172PRS
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Opvolger Pioneer TS-C171PRS, de TS-C172PRS
En daar geef jij 500 pleuries aan uit?? Je bent van de kokosnoot gerukt!

- Theduboracle
En daar komt dan het addertje uit de kokosnoot zeker.ds23man schreef:En daar geef jij 500 pleuries aan uit?? Je bent van de kokosnoot gerukt!![]()
![]()
Ik voelde al nattigheid.
- Theduboracle
- Theduboracle
Watje!!!!
- Bijlagen
-
- Idiot-3.jpg (48.82 KiB) 547 keer bekeken
- Theduboracle
Ik vecht er ook elke dag voor om geaccepteerd te worden zoals ik ben.ds23man schreef:Nou weten we hoe je er uit ziet!
![]()
![]()
![]()
![]()
- Theduboracle
De echte ik, ja ja, altijd een 10 of 9 op je proefwerk.ds23man schreef:Nou weten we hoe je er uit ziet!
![]()
![]()
![]()
![]()
De theorie man.
- Bijlagen
-
- supernerd.jpg (61.47 KiB) 511 keer bekeken
Hallo Dub,
Ik zie dat er filters worden bijgeleverd, is dat wat of wijkt dat veel af van je huidige filters qua schema?
Groetjes Walter
Ik zie dat er filters worden bijgeleverd, is dat wat of wijkt dat veel af van je huidige filters qua schema?
Groetjes Walter
- Theduboracle
Helemaal precies zo als ze waren zijn ze.Walt schreef:Hallo Dub,
Groetjes Walter
Ik zie op de foto dat de condensator van 6.8 naar 7.5 is gegaan, en waarschijnlijk zal de spoel een wat lagere waarde hebben.
Ik laat het bestaande filter wel gewoon zitten trouwens, de spoel daarvan is de standaard 0.56 mH terwijl hij in het originele filter 0.6 is samen met die 6.8 condensator dus.
Ik heb flink wat geld aan dat filter uitgegeven, een beetje te zonde om dat ook nog weg te flikkeren.
- Theduboracle
Aan deze respons grafiek te zien zal het weinig uitmaken, de scheidingsfrequentie was 1900 hz, en wordt 1600 hz.
Misschien alleen een extra weerstandje voor de tweeter, want ik zie dat de gevoeligheid iets lager is van de mid/low woofer.
Van 10 ohm naar 12 ohm of iets dergelijks, maar dat geld wel voor de montage op een steeltje voor maximale afstraling, met een grootte baffle van minstens 20cm is 2.7 ohm ongeveer al genoeg.
Zo veel volume komt erbij zonder een baffle, door de diffractie. tegenfases ed, vervorming dus.
Ook wel grappig is dat dit in dat russisch stukje geschreven waar de plaatjes vandaan komen.
"Eenzelfde bedrag was aanzienlijk minder dan de opgegeven (23,7 liter), maar niet het feit dat midbasa van deze verloren. In het volume van een typisch deur volledige bedrag Q 0.505"
Dat is hetzelfde kastvolume waar geen bal van klopt, die 23,7 liter is vast en zeker ook met een calculator berekend.
Helemaal echt precies weet ik het niet maar zoals ik het nu heb is het volume ongeveer 15 liter, inclusief met het 4cm isofix erin, en het filter.
Misschien alleen een extra weerstandje voor de tweeter, want ik zie dat de gevoeligheid iets lager is van de mid/low woofer.
Van 10 ohm naar 12 ohm of iets dergelijks, maar dat geld wel voor de montage op een steeltje voor maximale afstraling, met een grootte baffle van minstens 20cm is 2.7 ohm ongeveer al genoeg.
Zo veel volume komt erbij zonder een baffle, door de diffractie. tegenfases ed, vervorming dus.
Ook wel grappig is dat dit in dat russisch stukje geschreven waar de plaatjes vandaan komen.
"Eenzelfde bedrag was aanzienlijk minder dan de opgegeven (23,7 liter), maar niet het feit dat midbasa van deze verloren. In het volume van een typisch deur volledige bedrag Q 0.505"
Dat is hetzelfde kastvolume waar geen bal van klopt, die 23,7 liter is vast en zeker ook met een calculator berekend.
Helemaal echt precies weet ik het niet maar zoals ik het nu heb is het volume ongeveer 15 liter, inclusief met het 4cm isofix erin, en het filter.
Ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe units het gaan doen, wanneer krijg je ze binnen?
Het zou erg leuk zijn om deze speakers in Breda volgend jaar te kunnen beluisteren... wellicht is het dan wel DE verrassing van de luisterdag voor velen..
Groetjes Walter
Het zou erg leuk zijn om deze speakers in Breda volgend jaar te kunnen beluisteren... wellicht is het dan wel DE verrassing van de luisterdag voor velen..
Groetjes Walter
- Theduboracle
Dat belooft wat te worden, dat zeker.Walt schreef:Ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe units het gaan doen, wanneer krijg je ze binnen?
Groetjes Walter
Ze moesten nog besteld worden bij de leverancier, volgende week zullen ze wel komen.
Ik denk dat het niet wordt met die luisterdag.
Ze zijn echt veel te zwaar om te verslepen en ze moeten ook rechtop blijven staan omdat er zandzakken op de bodem liggen
Ik heb ook geen vervoer ed.
Ook vind ik dat de rest dan ook mee moet, DA converter versterker ed.
Wordt allemaal wat te veel gedoe.
- Theduboracle
- Theduboracle
Nou ik ben er al een uurtje ernaar aan het luisteren, en ik moet zeggen dat het eigenlijk niet te geloven is vergeleken met de ouden.
Er is heel wat kleuring vertrokken en ze klinken veel nauwkeuriger.
Alleen de weerstand aan de tweeter wordt hoger, 14 ohm.
Het verschil is ongeveer te vergelijken met het oude slechte filter en een goed filter met dure componenten.
Dik tevreden weer, zijn geld zeker waard.
Er is heel wat kleuring vertrokken en ze klinken veel nauwkeuriger.
Alleen de weerstand aan de tweeter wordt hoger, 14 ohm.
Het verschil is ongeveer te vergelijken met het oude slechte filter en een goed filter met dure componenten.
Dik tevreden weer, zijn geld zeker waard.
Mooi om dat te lezen! Veel luisterplezier maar weer.
Heb je een foto van hoe je set er nu bijstaat? Filter ben ik ook wel benieuwd naar.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Theduboracle
Walt schreef:Heb je een foto van hoe je set er nu bijstaat? Filter ben ik ook wel benieuwd naar.
Groetjes Walter

Het filter is precies zo met wat zwaardere weerstanden.
Met een 7.5yF condensator, wat de waardes van de spoelen zijn weet ik niet, dat moet ik doormeten als ik het wil weten.
De draden bij de tweeter zijn weerstands draden trouwens, ik heb snel even van weerstandsdraad weerstanden gemaakt om de juiste waarde te bepalem.
Ik bestel MV Caddocks van 15 ohm, dat komt aardig in de richting wat mijn gehoor betreft.
Maar meten is weten natuurlijk.
Kijk maar uit dat je geen kortsluiting maakt...
Mooi om te lezen dat je er zo tevreden mee bent
Mooi om te lezen dat je er zo tevreden mee bent
Zijn mooie kasten, aparte vorm, werkt zeer goed tegen staande golven denk ik.
Ik zie ook een basgat zitten, heb je hier nog met een buis geprobeerd?
Inderdaad even oppassen met kortsluiting, zou jammer zijn van je mooie tweeters.
Groetjes Walter
Ik zie ook een basgat zitten, heb je hier nog met een buis geprobeerd?
Inderdaad even oppassen met kortsluiting, zou jammer zijn van je mooie tweeters.
Groetjes Walter
- Theduboracle
Haha, kortsluiting, met wat dan ?
Je slaat de spijker op de kop om over dat basreflexgat te beginnen, ik dacht al, zullen ze erover beginnen, of niet.
Ik had terwijl ik de kast aan het tunen was er wel een pvc pijp in zitten, maar gaande weg besefde ik dat het eigenlijk geen reet uitmaakte.
Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat hij er eigenlijk maar symbolisch in zat.
Natuurlijk wordt de tuning wel lager met BR pijp ( ivm de lengte) maar als dit aan te bevelen is vraag ik mij af.
Ik heb het zelfs nog even uitgetest met een andere speaker en ergens kreeg ik de indruk dat zonder basreflexpijp het nog wel eens beter zou kunnen klinken, ik meende te horen dat de bas meer een rollend geluid krijgt door de BR pijp omdat de lucht een extra lange weg moet nemen.
Ik weet dat ik de knuppel in het hoenderhok gooi met deze stelling.
Ik denk zelfs dat een BR pijp er alleen maar voor bedoelt is om de kast zo klein mogelijk te houden, om daarmee productie kosten te drukken.
Als je de BR pijp eruit haalt wordt de tuning te hoog, maar dat is dan weer te compenseren door de kast weer groter te maken, daardoor wordt de tuning weer lager.
Je zit op de manier met twee tuningen, zelfs 3 als je de diameter van het gat er nog bij betrekt.
Ik had natuurlijk ook geen enkel uitgangspunt voor die BR pijp omdat de kast volume calculator niet werkte voor mij, het is allemaal op het gehoor gedaan.
Ik heb trouwens ook het gat afgerond aan de binnen en buitenkant om fluiten te voorkomen, al lijkt het gat zeker groot genoeg.
Je slaat de spijker op de kop om over dat basreflexgat te beginnen, ik dacht al, zullen ze erover beginnen, of niet.
Ik had terwijl ik de kast aan het tunen was er wel een pvc pijp in zitten, maar gaande weg besefde ik dat het eigenlijk geen reet uitmaakte.
Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat hij er eigenlijk maar symbolisch in zat.
Natuurlijk wordt de tuning wel lager met BR pijp ( ivm de lengte) maar als dit aan te bevelen is vraag ik mij af.
Ik heb het zelfs nog even uitgetest met een andere speaker en ergens kreeg ik de indruk dat zonder basreflexpijp het nog wel eens beter zou kunnen klinken, ik meende te horen dat de bas meer een rollend geluid krijgt door de BR pijp omdat de lucht een extra lange weg moet nemen.
Ik weet dat ik de knuppel in het hoenderhok gooi met deze stelling.
Ik denk zelfs dat een BR pijp er alleen maar voor bedoelt is om de kast zo klein mogelijk te houden, om daarmee productie kosten te drukken.
Als je de BR pijp eruit haalt wordt de tuning te hoog, maar dat is dan weer te compenseren door de kast weer groter te maken, daardoor wordt de tuning weer lager.
Je zit op de manier met twee tuningen, zelfs 3 als je de diameter van het gat er nog bij betrekt.
Ik had natuurlijk ook geen enkel uitgangspunt voor die BR pijp omdat de kast volume calculator niet werkte voor mij, het is allemaal op het gehoor gedaan.
Ik heb trouwens ook het gat afgerond aan de binnen en buitenkant om fluiten te voorkomen, al lijkt het gat zeker groot genoeg.
Al die ongeïsoleerde stukken kabel bijvoorbeeld?Theduboracle schreef:Haha, kortsluiting, met wat dan ?