Gezocht voeding 28V / 100W

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Gezocht voeding 28V / 100W

Bericht door Barry2001 »

Heeft iemand voor weinig nog een (geschakelde) voeding liggen 28V, liefst 100W, iets minder mag ook? Gaat gebruikt worden als lader, geen audio dus.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Gezocht voeding 28V / 100W

Bericht door Barry2001 »

Dit mag trouwens ook een 15V voeding zijn waarvan ik er 2 in serie zet, 50W is dan voldoende. Een laptopvoeding zou dan ook een optie kunnen zijn, die kosten ook weer niks.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Misschien wel aardig om te melden, ook al is het geen audio: met mijn e-bike (Sparta Ion RX) leg ik p/dag 35km af. Dit is te ver om met 1 x laden p/dag te doen, ik laad dus overdag op het werk ook nog een keer. Ik sleep elke dag de lader mee, waar ik wel vanaf wilde.

Geinformeerd bij de fietsenmaker, een extra lader kost EUR 120,-, wat aan de prijs.

M'n eigen lader opengemaakt, wat blijkt, dit is geen lader, het is gewoon een voeding. Mijn accu is type NiMH (die Ion in de typenaam is onjuist), en er zit dus iets van stroombegrenzing in met een indicator hoe vol de accu nog is. De accu is overigens 28V/10Ah, de uitgang van de voeding is iets hoger, en kan 4A leveren.

Eerst de accu aan een labvoeding gehangen en geprobeerd te laden, werkt. Vervolgens 2 laptopvoedinkjes gekocht voor 3x niks, 15V/4A en deze in serie gezet. De spanning blijkt nu toch iets te hoog te zijn, je ziet een paar hikups op de scoop waarna de boel vermoedelijk in beveiliging schiet. Weerstand erachter en voila. Stroom is wel iets lager, iets meer dan 2A ipv 4A, maar de accu wordt nu in een uur of 4 geladen (is niet helemaal leeg als ik op het werk aankom).

Misschien een tip voor wie met hetzelfde probleem zit, kijk wel even goed of je geen Lion hebt, dit werkt anders, en of het laadcircuit ook bij jou in de accu zit. Oja, de stekker is gewoon XLR.
Heb ze op een alu profieltje bevestigd dat er toevallig nog lag, en laden maar :D
Bijlagen
DSC00282.jpg
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Die dingen zijn op Ebay te koop voor bijna niets.
Zoek dan een 24V of 27V uit.
Beiden zijn wel tot (bijna) 28V te regelen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Klopt, ze kosten bijna niks, dat is ook de grap, kon hier geschikt aankomen. Bedoel het eigenlijk ook als tip voor andere e-bikers hier op het forum, uiteraard zijn er verschillende variaties op het thema mogelijk :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”