Next Project: Torretta Alpair 7

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door p_vervoort »

Mooi setje heb op Google gekeken en op de Rumoh site stonden 2 prijzen
€ 177,- en € 109,- ??? zit in de goedkopere een andere speaker ?
Sluit je de speakers rechtstreeks aan op de TV ??

Peter
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door r.ladage »

p_vervoort schreef:
Mooi setje heb op Google gekeken en op de Rumoh site stonden 2 prijzen
€ 177,- en € 109,- ??? zit in de goedkopere een andere speaker ?
Sluit je de speakers rechtstreeks aan op de TV ??

Peter
Yep dit is de Alpair 7.3 die andere is de Alpair CHR70.3
Het is dus een totaal andere speaker.

Hoe bedoel je rechtstreeks op de TV? De speakers hangen aan een versterker.
Ik ken geen TV waar je rechtstreeks speakers op kan aansluiten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Klankmatig hielp het niet om off-axis te beluisteren. Het hoog bleef irritant en het werd heel mooi met het spoeltje ervoor.
en daar gaat t om 8)
Gebruikersavatar
resetter
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 16:01
Contacteer:

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door resetter »

Handige informatie ik had het al eerder gelezen dat het hoog wat "hoog" was ;) Ik zal er een lucht spoeltje bij doen voor mijn Frugel Horn.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door RobertD »

Zit er veel verschil tussen een Alpair 7 en een CHR 70?
Ze komen uit dezelfde stal...

Zou een CHP70 ook kunnen functioneren? Ik heb nou eenmaal meer gevoel bij papier dan bij aluminium als conusmateriaal.
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door r.ladage »

resetter schreef:
Handige informatie ik had het al eerder gelezen dat het hoog wat "hoog" was ;) Ik zal er een lucht spoeltje bij doen voor mijn Frugel Horn.
Ik hoorde van Rumoh dat die Frugel prima draait zonder BSC. Of deze ook geen hoog correctie nodig heeft, durf ik niet te zeggen.
Maar in jouw geval zou het dan alleen gaan om een spoeltje.

@RobertD:
De Alpair 7 zou op alle fronten beter moeten zijn dan de CHR 70. De prijs laat zoiets ook zien.
Ik had ooit dit gelezen:
That said, the simplest description I can make of the difference between the versions of CHR70 and A7 that I've heard would be refinement / resolution of lower level details, soundstage dimension, and deeper LF extension. The CHR is a silly good bargain, but the A7 is superior in every respect.

Oftwel de Alpair 7 is beter maar als je kijkt naar prijs kwaliteit dan ???

Ik denk niet dat de CHP kan werken als ik de freq. response van de CHP en cd CHR bekijk.
Het verschil is te groot.

Edit: even de frequency response kaarten erbij
CHP:
CHP_Freq.PNG
CHR:
CHR_Freq.PNG
arvoitus
Berichten: 15
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 3:34

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Bericht door arvoitus »

Is die Torretta met Alpair 7 nu echt "beter" dan jouw LBVS?

Ik zat eerst na te denken om een Needle te gaan bouwen, maar door een iets ruimer budget had ik mijn ogen op een Torretta met CHR70 gezet. Toen werd er vervolgens op een ander forum een tip gegeven over de LBVS en dat deze beter zou zijn dan een Needle ontwerp.

Maar nu ik lees dat de Alpair 7 beter klinkt dan jouw LBVS + dat ie simpeler/sneller te bouwen is (speelt ook wel mee voor een eerste bouw).

Wat is jouw mening (blijft natuurlijk altijd subjectief) er nu over nu je ze beide gehoord hebt?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”