Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

henri47
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:52

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door henri47 »

Hi Jordo,
Je moet de 10k weerstand die je op de 4*SPDIF gesoldeerd hebt om de Toslink te kunnen aansluiten terug vervangen door een 75 Ohm exemplaar als je besluit om de spanningsdeler te gebruiken.
Ik heb er in elk geval succes mee gehad ( Dank je Russ :D ). De Buffalo III draait nu zonder unlocks, welke ingang en hoeveel ik er ook tegelijk gebruik. Het was dus duidelijk dat de grote TTL signalen de andere ingangen zodanig stoorden dat de DAC er de brui aan gaf.
Ik denk dat Leon gelijk heeft. Zo heb ik ook mijn (stereo) DAC gebalanceerd aangesloten op de Hypex 180 modules en dat werkt uitstekend.
Succes Jordo!
grts,
Henri
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Leon,

Zojuist kon ik keer op keer de storing herhalen door de LINKER interlink los te halen. De brom kwam toen door de rechter speaker.

Nu heb ik echt gedaan wat jij zegt:
Alles van ground agehaald en de IVY's GND aan de HDBP en de Pin 1 aan de IVY GND.

Resultaat een zeer zachte brom door beide speakers. Klinkt als de 50 Hz brom.
Ik heb nu ook even geen muziek.. De DAC locked wel dus ik moet even zoeken...

EDIT:

Dat was de passive ground van de NCore, die moet dus wel vast...

Nog steeds zeer kleine 50 Hz brom constand.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Volgens mij heb je meerdere problemen door elkaar. Als het echt een 50Hz brom is dan is dat waarschijnlijk ergens een niet net afgewerkte 230V leiding. Zit er soms ergens een stuk kabel dat vlak langs de stroom loopt?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nee, dat heb ik ook net allemaal zitten bekijken.
Misschien is het allemaal wel gevoelig en zal de shielding gaan helpen. Dingen kunnen zeker netter maar er is geen AC dat langs signaallijnen loopt.

Zodra ik een ground wire aanraak, bijvoorbeeld bij Pin 1, krijg ik een soort jitter geluid.
Ook als ik die doorverbind met de IVY.
Het is wel een stuk verbeterd tot nog toe.

Zodra ik de COAX cabel in de S/PDIF Module steek krijg ik allemaal unlockproblemen.
Moet ik hier wel 75 Ohm COAX kabel gebruiken? Lijkt mij wel maar ook hier weer zodra ik die shielding in de - steek hetzelfde jitter geluid met unlock problemen...
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Heej dit is iig weer gelukt!!

Ik zei wel dat ik precies had gedaan wat Leon zei maar dat was helemaal niet zo :roll:
Ik had alles van de GND afgegooid.
Nu heb ik beter gelezen wat Leon zei (zou ik vaker moeten doen) en ik heb het hele Pin 1 verhaal aan Chassis GND laten varen.

Nu heb ik de voeding van de HDBP geground met de IVY, de IVY geground met Pin 1, Pin 1 door de interlink naar de shielding van Pin 1 van de NCore en guess what! Geen brommetje meer, geen ruisje niets!

Tekeningetje zegt meer denk ik...
Bijlagen
Schema 3.jpg
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

En pin 1 van de ncores niet aan het chassis??? Toen ik pin 1 vergeten was aan het chassis te hangen had ik ook een luide brom. Met pin1 aan chassis: brom verdwenen.

EDIT: heb je de ncores toevallig aan de mains ground zitten?
Corprius
Berichten: 106
Lid geworden op: za 29 jan 2011, 13:04

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Corprius »

gebruik je ook van het chassis geisoleerde xlr connectoren? Ik geloof dat dit ook een vereiste is om alles "floating" aan te sluiten.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Corprius,

Ik heb alleen die passive ground (Pin 4 van J9) van de NCore aan het chassis liggen. De rest is allemaal floating.
De behuizing van de XLR connectoren hebben contact met het chassis. Maar Pin 1 niet. Die maakt zoals in het schema een directe lijn naar de NCore toe.

Geen Pin 1 meer aan het Chassis, geen randaarde. Kan ik wel weer maken nu het toch het signaal nooit meer gaat beinvloeden.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Om de lockingproblemen op te lossen hebben ze het volgende bedacht:

De Toslink module gaat niet zondermeer samen met de andere COAX aansluitingen vanwege de lagere impedantie.
Er zal dus een aanpassing moeten worden gedaan op de toslink kabel naar de S/PDIF Module.

Allereerst moet het 10 Ohm weerstandje op het S/PDIF Bord vervangen moeten worden voor een 75 Ohm. (had ik eerst ook potverdorie)

Dan zal er in de COAX kabel vanaf de Toslink Module een Spanningsdeler geplaatst worden. We gaan dus weer een 75 Ohm COAX kabel gebruiken. Hieronder een tekeningetje.
Bijlagen
spanningsdeler 2.jpg
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door koifarm »

Jordo81, even terug naar de ncore, heb je nog overwogen om de smps voeding te wisselen voor een conventionele voeding. ik persoonlijk vindt de smps voedingen slechter klinken als de conventionele voedingen alleen lees ik in combinatie met de ncore hier niets over.

Ik vindt dit raar omdat de ncore als het paradepaardje van hypex wordt gepresenteerd.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi koifarm,

Euhm nee ik heb daar niet over gedacht eigenlijk en ik was het ook niet zo snel van plan... Alles is ingericht op de SMPS-en.. Iets anders zou alles weer anders maken.
Maar wat vond jij anders klinken dan?
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door koifarm »

Vooral met de standaard ucd's waren de midden en hoge tonen in lagere volume passages rustloos met de smps en de snaredrum klonk niet zo strak en vet als met de conventionele voeding.

Met de HG + HXR ucd modules waren de bovenstaande verschillen niet door mij waar te nemen.
Maar vond ik het gehele geluid te clean en saai met de smps. De conventionele voeding was wel dynamische vooral met percussie.

Ik zie dat iedereen voor de smps voeding gaat mede denk ik omdat hypex geen pasklare conventionele voeding aanbied voor de ncore. Dit vind ik jammer want mogelijk zit er nog meer potentie in de Ncore modules.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
Vooral met de standaard ucd's waren de midden en hoge tonen in lagere volume passages rustloos met de smps en de snaredrum klonk niet zo strak en vet als met de conventionele voeding.

Met de HG + HXR ucd modules waren de bovenstaande verschillen niet door mij waar te nemen.
Maar vond ik het gehele geluid te clean en saai met de smps. De conventionele voeding was wel dynamische vooral met percussie.

Ik zie dat iedereen voor de smps voeding gaat mede denk ik omdat hypex geen pasklare conventionele voeding aanbied voor de ncore. Dit vind ik jammer want mogelijk zit er nog meer potentie in de Ncore modules.
Het volgende schrijf ik niet om Bruno een veer in de reet te steken, maar als hij de ncores beter had gevonden met een conventionele voeding dan was dat op die manier op de markt gebracht. Persoonlijk vindt ik jouw opmerkingen in het algemeen kant nog wal raken:


"Jan-peter, ik bedoel onderstaande producten.

http://www.behringer.com/assets/NU1000_ ... ochure.pdf

Eerst lezen en luisteren voor dat men gaat oordelen.

Mijn punt hier is dat voor een belachelijke lage prijs van €229 koopt men een dsp en 2 x class d eindtrappen met een behoorlijk uitgangsvermogen. 3 van deze jongens in combi met een preamp en een beetje DIYver bouwt hier een dijk van een aktief drieweg systeem van.

En hoe klinkt het? Zo goed, dat het pijn doet dat je weet wat de hypex setup heeft gekost die er naast staat. Ik heb de behringer inuke nu1000dsp gekocht voor € 229,-, voor € 10,- gemodificeerd ivm de luidruchtige ventilator. Wij zijn immers DIYvers. En vergeleken met Ucd400 + smps. De behringer in bypass mode voor de DSP. En ik kan geen onderlinge verschillen in klank waarnemen behalve dat de behringer veel harder wil."

Gezien je bovenstaande opmerking vind ik je aanval op smpss een beetje vreemd! Zeker gezien het feit dat de door jouw genoemde apparaten vol zitten met dit soort voedingen!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hm, ok. Misschien dat je hier een discussietje met Bruno over zou kunnen hebben op het NCore draadje..

Misschien is die SMPS ook wel bedoeld als hele cleane bron zodat de NCore setup weinig eigen karakter kan geven aan het geheel... Ikzelf houd hier erg van moet ik zeggen maar ik zou me ook graag een keer laten overtuigen.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb zojuist de Ventus EZ versterkertjes aangesloten in een proefopstelling. er zit muziek in :)
Bijlagen
Headphones2.jpg
Laatst gewijzigd door jordo81 op do 19 apr 2012, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
Vooral met de standaard ucd's waren de midden en hoge tonen in lagere volume passages rustloos met de smps en de snaredrum klonk niet zo strak en vet als met de conventionele voeding.

Met de HG + HXR ucd modules waren de bovenstaande verschillen niet door mij waar te nemen.
Maar vond ik het gehele geluid te clean en saai met de smps. De conventionele voeding was wel dynamische vooral met percussie.

Ik zie dat iedereen voor de smps voeding gaat mede denk ik omdat hypex geen pasklare conventionele voeding aanbied voor de ncore. Dit vind ik jammer want mogelijk zit er nog meer potentie in de Ncore modules.

Ben jij een trol?

Diy audioforum:

In the ucd thread there was enough discussion about the power supply.

I could hear very good the difference in the blindtest between smps and linear/ conventional power supply with the Standard UCD. With the smps the mids and highs at lower volume passages has much less rest then with the linear supply. Further could i hear differrence in the percussions like snaredrum, the sound with the smps was not as fast and fat as with the linear powersupply.

When Testing with the HG + HXR versions the above differrences where not noticeble. But i did not like the overall sound, it was to clean and boring.

The above discribed my own experience. But the testing was done with a lot of people at several different places and setups in Germany and the Netherlands. There was about 90% of the people who shared the same opinion. But this says nothing about what to( you) like. It is best when possible to listen for yourself.

But because there was a diffence i am now curious if that also the case with the ncore.

For the price of the smps600 it is very good possible to build a very good linear supply.

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by Koifarm; Today at 10:07 PM.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door koifarm »

ds23man,

volgens mij doe ik helemaal geen aanval op smpsen. Maar vraag ik wereldwijd of er al mensen zijn die ervaring hebben met de Ncore ism conventionele voedingen. Dit aangezien mijn persoonlijke voorkeur ism de hypex UCD altijd de conventionele voeding was.

Verder heb ikzelf vaak genoeg smps voedingen gebruikt maar dat ligt aan de toepassing en opdrachtgever. Zij hebben ook vele goede eigenschappen.

De door jou aangehaalde behringer discussie heeft hier niets mee te maken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
ds23man,

volgens mij doe ik helemaal geen aanval op smpsen. Maar vraag ik wereldwijd of er al mensen zijn die ervaring hebben met de Ncore ism conventionele voedingen. Dit aangezien mijn persoonlijke voorkeur ism de hypex UCD altijd de conventionele voeding was.

Verder heb ikzelf vaak genoeg smps voedingen gebruikt maar dat ligt aan de toepassing en opdrachtgever. Zij hebben ook vele goede eigenschappen.

De door jou aangehaalde behringer discussie heeft hier niets mee te maken.
Als je dit draadje goed gelezen had, dan was je vraag aan Jordo volledig overbodig geweest.......
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
Ben jij een trol?
Beetje kalmte graag, dit is onnodig, zonder deze opmerking had je post niets aan kracht ingeboet, integendeel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

jeroen_d schreef:
ds23man schreef:
Ben jij een trol?
Beetje kalmte graag, dit is onnodig, zonder deze opmerking had je post niets aan kracht ingeboet, integendeel.

Trol terug getrokken
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door koifarm »

Dank u.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
Dank u.

Sorry, maar de rest van mijn post blijft gewoon staan.......
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door koifarm »

ds23man schreef:
Sorry, maar de rest van mijn post blijft gewoon staan.......
Geen probleem.

Maar ik snap de felle reactie niet. Ik deel mijn ervaringen, met altijd de vermelding om zelf ervaring op te doen door zelf te luisteren.

Verder ben ik 1 van de pro hypex fans van het eerste uur. Maar daarom mag je hun producten wel kritisch vergelijken.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door democles »

Heren,Heren order,order,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :rock:

Bij mijn dac projecten,was me al opgevallen,dat shunt voedingen voor digitaal het beste klonken,maar conventioneel voor de analoge voedingen,meer dynamiek,snelheid,en een betere bas gaven........................................
Bouw nog eens zoiets................................ :mrgreen: [alleen het hoog blijft achter,misschien niet met een LT1084 [spanningsregelaar],moet dit nog proberen :mrgreen:

Toen ik dat vertelde,werd ik ook ,,afgeschoten,, [ben niet voor ,,trol,, uitgemaakt,,,maar wel voor alles wat er nog meer in de ,,Lord of de Rings,, rondscharrelde :mrgreen: ]
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

democles schreef:
Heren,Heren order,order,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :rock:

Bij mijn dac projecten,was me al opgevallen,dat shunt voedingen voor digitaal het beste klonken,maar conventioneel voor de analoge voedingen,meer dynamiek,snelheid,en een betere bas gaven........................................
Bouw nog eens zoiets................................ :mrgreen: [alleen het hoog blijft achter,misschien niet met een LT1084 [spanningsregelaar],moet dit nog proberen :mrgreen:

Toen ik dat vertelde,werd ik ook ,,afgeschoten,, [ben niet voor ,,trol,, uitgemaakt,,,maar wel voor alles wat er nog meer in de ,,Lord of de Rings,, rondscharrelde :mrgreen: ]
Ondertussen luister ik lekker muziekjes met een nieuwerwetse SMPS :-" ..... :hide:
Kan niet wachten tot m'n neefie langs komt met z'n Grado koptelefoon om te kijken hoe de Ventus het doet O:)
Plaats reactie