afwerking van hout
Moderator: Beheerdersteam
afwerking van hout
L.s.
Ik ben voornemens mijn luidspreker kastje te maken van MDF en dat dan blank te lakken. Ergens vind ik dat wel mooi. Smaken verschillen... natuurlijk in deze. Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? En hoe beviel dan?
En kan eventueel multiplex ook mooi lakken?
Ik ben voornemens mijn luidspreker kastje te maken van MDF en dat dan blank te lakken. Ergens vind ik dat wel mooi. Smaken verschillen... natuurlijk in deze. Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? En hoe beviel dan?
En kan eventueel multiplex ook mooi lakken?
is dit wat?
viewtopic.php?p=124086#124086
overegins is multiplex uitstekend te lakken, je zal alleen niet zoveel tekening erin zien. dat komt omdat het fineer heel neutraal is.
overegins is multiplex uitstekend te lakken, je zal alleen niet zoveel tekening erin zien. dat komt omdat het fineer heel neutraal is.
Ziet er prachtig uit maar heb ik in de verste verte het geduld niet voor. De reden dat ik MDF wil lakken (blank) is dat ik mdf altijd heel mooi vind als ik het met een vochtge doek heb afgenomen voordat ik ga lakken...ray5150 schreef:is dit wat?
Zo he, Dat klinkt mooi. Heeft iemand daar een link of een foto van?CarloPJB schreef:Heb voor m`n Seas Monitor de filters in kastjes die uit 18 mm MDF zijn gemaakt.Daarna in de Osmo olie gezet.
Zal eens kijken of ik daar `n foto van heb.
Ik kan dus echt niet schilderen en of lakken... Heb er een &@(#^@) hekel aan....
Ik moet voor m'n werk ook wel eens mdf blank lakken. Mooi vind ik het niet, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is wel goed te doen, en het kan ook heel strak worden. Als het kopse mdf ook gelakt wordt is het wel belangrijk dat je een goede lak gebruikt, zoals botenlak. De koppen zuigen heel veel lak op, en die krijg je bijna niet dicht met bijvoorbeeld watergedragen parketlak. Als alles rondom in het verstek zit, kun je wel een watergedragen parketlak gebruiken. Dan kun je op een dag bij een graad of 20 zeker drie lagen opzetten.