Ik heb hier een digitale piano, een of ander Chinees ding. Daar zit een 18V 1.5A adaptertje bij als voeding. Nu hoor ik bij het spelen via de koptelefoon diverse bijgeluiden die wel eens te wijten zouden kunnen zijn aan de kwaliteit van de voeding.
Hoe zou ik op een simpele manier een betere voeding kunnen maken?
Vraag over 18V voeding
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Vraag over 18V voeding
Dat geeft al aan dat het kwalitatief niet veel zal zijn, brakke samples, te lage bitrate, rammelende DA converters, noem maar op.Arno schreef:een of ander Chinees ding.
Het is te proberen, maar het zal niet ineens een Emax of Synclavier worden.
Ik zou iets met een 317 spanningsregelaar adviseren. kans is groot dat dat er al in het keyboard verwerkt zit.
Jah, en een Roland EP-7 van 20 jaar geleden zal beter klinkenray5150 schreef:Dat geeft al aan dat het kwalitatief niet veel zal zijn, brakke samples, te lage bitrate, rammelende DA converters, noem maar op.Arno schreef:een of ander Chinees ding.
Het is te proberen, maar het zal niet ineens een Emax of Synclavier worden.
I.d.d. een LM7818 o.i.d. valt te proberen maar zoals Ray al schreef...
De kwaliteit van de samples interesseert me niet zo. Het ding staat er om wat op te oefenen en voor wat 'componeerwerk'.
Overigens zitten er genoeg samples bij die prima te pruimen zijn, en hij heeft gewogen toetsen.
Het gaat er vooral om dat je een soort gepruttel-ruis-knetter hoort als je niets doet. Volgens mij de voeding dus.
Is er ergens een schema te vinden van een voeding?
Overigens zitten er genoeg samples bij die prima te pruimen zijn, en hij heeft gewogen toetsen.
Het gaat er vooral om dat je een soort gepruttel-ruis-knetter hoort als je niets doet. Volgens mij de voeding dus.
Is er ergens een schema te vinden van een voeding?
Hoeft niet perse zo te zijn, het audiotrapje wat na de DA conversie komt zal dan ook niet echt aan high-end eisen voldoen (een opamp van een paar cent, slecht ontwerp, dat soort zaken)Arno schreef:Het gaat er vooral om dat je een soort gepruttel-ruis-knetter hoort als je niets doet. Volgens mij de voeding dus.
Ik weet zo honderden sites met voedingen...en dan nog mijn eigen collectie met schema's
Schiet eens een paar plaatjes van het keyboard ?
Waarschijnlijk zit er achter of onderop een grijs-zwarte sticker met elektrische specificaties, vaak in de buurt waar je de adapter inplugt.