LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
LM4780 versterker
Hallo Allemaal.
Ik heb aan mijn desktop PC nog steeds de standaard bijgeleverde boxen hangen. Aangezien ik graag muziek luister met wat bass tijdens het werken, zou ik zelf een versterker willen maken met wat beter geluid en die ik kan aansluiten op mijn pc via een 3.5mm audio jack. (Andere boxen heb ik al: 2X Sony Xplod 30W rated power 180W peak power 4Ohm een paar jaar geleden gekocht voor 5 euro)
Ik heb echter geen flauw idee waar te beginnen. Het moet geen buizen versterker zijn aangezien ik de plaats niet heb om deze mooi "tentoon te stellen".
Kopen is uiteraard makkelijk maar niet zo leuk als zelf maken.
Wie kan mij op weg helpen, eventuele versterker schema's aanraden.
Alvast bedankt.
Ik heb aan mijn desktop PC nog steeds de standaard bijgeleverde boxen hangen. Aangezien ik graag muziek luister met wat bass tijdens het werken, zou ik zelf een versterker willen maken met wat beter geluid en die ik kan aansluiten op mijn pc via een 3.5mm audio jack. (Andere boxen heb ik al: 2X Sony Xplod 30W rated power 180W peak power 4Ohm een paar jaar geleden gekocht voor 5 euro)
Ik heb echter geen flauw idee waar te beginnen. Het moet geen buizen versterker zijn aangezien ik de plaats niet heb om deze mooi "tentoon te stellen".
Kopen is uiteraard makkelijk maar niet zo leuk als zelf maken.
Wie kan mij op weg helpen, eventuele versterker schema's aanraden.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door D4rk Pr1nc3 op za 17 mar 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke Versterker bouwen
Hoe is je kennins van elektrotechniek en elektronica ?
Zoek anders hier even rond op LM4780, er is iemand die een mooie beschrijving gemaakt heeft voor een versterker met dat IC.
Hij heeft er ook (fabrieks) printjes voor te koop.
Zoek anders hier even rond op LM4780, er is iemand die een mooie beschrijving gemaakt heeft voor een versterker met dat IC.
Hij heeft er ook (fabrieks) printjes voor te koop.
Nee toch, niet alweer een LM4780 
Knuisje kan wel gek worden met al die vragen die hij over de bouw krijgt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Bij mij komt de term "verzadiging" spontaan opZweitse schreef:Nee toch, niet alweer een LM4780
Maar voor een beginner is dit wel een leuke versterker om te bouwen. Ik heb er uiteindelijk ook twee in elkaar gekregen. Waarschijnlijk zal er nog wel een volumeknop op moeten komen voor een desktop versterker, maar dat zal wel niet zo moeilijk zijn om deze er bij in te bouwen.
Noblesse obligeKnuisje kan wel gek worden met al die vragen die hij over de bouw krijgt.
Anne
Klinkt als hele Audiofiele condensatoren....AatV schreef:Frans?Ah!buis schreef:Noblesse oblige.
Anne![]()
groet,
AatV
- sander1238
nee die zit bij ons 1 dorp verderAh!buis schreef:Noblesse obligeKnuisje kan wel gek worden met al die vragen die hij over de bouw krijgt..
Anne
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Bedankt voor de info tot zover. Ik heb even een kijkje genomen bij die LM4780
Ziet er goed uit. Vanavond en morgen de print in eagle maken en dan etsen. En de componenten nog even bestellen.
Ziet er goed uit. Vanavond en morgen de print in eagle maken en dan etsen. En de componenten nog even bestellen.
Ja FransAh!buis schreef:
Noblesse oblige.
Anne
Frans?
groet,
AatV
Wel wat bondiger dan
Wie kaatst kan de bal verwachten , of
Wie A zegt moet B zeggen.
Eigenlijk,Iemand die veel heeft (in de bol of de buidel) ,dat schept verplichtingen
Einde franse les ,Oef
Anne
D4rk Pr1nc3 schreef:Bedankt voor de info tot zover. Ik heb even een kijkje genomen bij die LM4780
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1519532
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Wegens tijdsgebrek toch maar een printje bij knuisje besteld.
Dan is het ook ineens fatsoenlijk afgewerkt
Dan is het ook ineens fatsoenlijk afgewerkt
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
ik heb de print onlangs binnen gekregen, de componenten er op gesoldeerd zoals in de handleiding stond, voltages gechecked deze klopte allemaal maar wanneer ik spanning op de print zet wordt het IC(met koelvin) enorm warm, kan het niet blijven aanraken. Ik heb al gecheckt op eventuele kortsluitingen maar kan geen vinden. Iemand enig idee? (ik heb nog geen speakers aangesloten gehad)
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: LM4780 versterker
RAAR
net een speaker en audio in aangesloten en het IC wordt niet warm en geluid speelt...
probleem opgelost dus
net een speaker en audio in aangesloten en het IC wordt niet warm en geluid speelt...
probleem opgelost dus
Re: LM4780 versterker
Kan kloppen, is ook aangegeven in het topic van Knuisje zelf.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3#p1522383
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3#p1522383