Bepalen welke voeding en amp module met DSP

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ivosp

Bepalen welke voeding en amp module met DSP

Bericht door ivosp »

Als je DSP gebruikt om iets meer laag te krijgen uit je diy speakers, dan gaat je VA grafiek een behoorlijke bult krijgen in het laag.

Hoe bepaal je nu de amp en voeding (qua rms vermogen) naar aanleiding van die grafiek? Neem je het gemiddelde VA en pas je een correctie toe voor het frequentiegebied waarin je de amp inzet (er in dit geval vanuitgaande dat je voor een 2- of 3-weg een amp per frequentiegebied/driver toepast)?

De correctie haal ik uit de grafiek onderaan, eerder vermeld door Tom Machielse.

Afbeelding

Of moet ik weldelijk de piek VA, dus zeg maar de vermogensbult door mijn dsp correctie, aanhouden als te leveren vermogen voor de versterker? En voor de voeding ook, of mag ik daar dan weer wel het gemiddelde voor aanhouden, min correctie bij meerkanaals actief aansturen?

Vraagje ernaast:
En hoe weet je nu echt wat een driver aan kan aan rms power? als het binnen zijn x-max blijft bedoel ik. Puur afgaan op gespecificeerde RMS vermogen door de fabrikant? En opnieuw de correctie uit de onderste grafiek toepassen voor het werkgebied?
Bijlagen
power3.jpg
Laatst gewijzigd door ivosp op zo 26 feb 2012, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
ivosp

Re: Bepalen welke voeding en amp module met DSP

Bericht door ivosp »

Iemand die me kan helpen met de relatie versterkervermogen/VA grafiek?

Of stel ik de vraag misschien niet duidelijk?
Plaats reactie