Misschien zijn er onder ons meerdere gitaristen? Ik ben er wel een iig. En ik heb me altijd ontzettend gestoord aan het feit dat die voedingen voor de effecten maar zo weinig vermogen leveren. En als je een goede wilt dat je dan duur uit bent.
Ik heb zelf 9 pedalen die ik moet voeden. Dit is in theorie haalbaar met 2 adapters. Elke adapter lever 9 volt 1A. Je kunt dan via een Daisychain meerdere effecten voeden.
Een ander bijkomend probleem is dat ik mijn effecten ook nog in 3 loops verdeeld heb zitten. Zo heb ik bijv Delay, chorus, pulsar, booster in 1 loop. Distortion in 2e loop, en dan nog een flanger en een stempedaal die na die 2 loops zitten.
al bij al geeft dit een partij aardlussen doordat ik teveel minnen aan elkaar hang steeds. Plus ik moet die adapters kwijt in mijn pedalboard. Dit kan omdat ik 2 verdiepingen heb, de adapters liggen daar onder.
EN dan is het nog eens zo dat ik 2 pedalen heb die op 12 volt werken.
Al bij al erg lastig. Maar er is een oplossing!! dieze voeding
Het probleem daarmee is dat hij VEEEEEEEL te duur is.
Hoe lastig is het om zoiets zelf te maken. Het is daarbij van belang dat ik 4 (liever 6) afzonderlijke 9 volt aansluitingen hebt. Waarbij de minnen en plussen gescheiden zijn natuurlijk. En 2 x 12 volt.
Waar ik mee zit is dat de voeding wel SUPER stabiel moet zijn omdat deze eigenlijk mede bepaald hoe goed het effect klinkt.
Ik zat zelf te denken aan 4 stuks trafo te kopen met 2x12 volt uit, die heb ik zo liggen. En dan met een LM317 elk circuit te regelen. Maar ik ben bang dat die trafotjes niet erg stabiel zijn. De openspanning van die dingen ligt 2 volt boven de belaste spanning. Is hier iets op te verzinnen?
Heb ook al iets gevonden over IC gelijkrichting maar dat is niet zo mijn ding... Kan iemand mij helpen?
Groetjes Bart