Hier weer een update. Hoewel ik graag wil melden dat alles van een leien dakje gaat, is het helaas een feit dat niets lijkt te lukken zonder slag of stoot.
Inmiddels weer de tegenslag geaccepteerd en ik zeg maar zo: "de aanhouder wint".
Wat was het geval? Ik ben begonnen aan de frames voor de speakerdoeken (heeft dit een bepaalde naam?) en deze ga ik net als veel andere maken met magneetjes.
Die magneetjes zijn dusdanig sterk dat ik had besloten om ze 0,5CM te verzinken.
In de test leek dit nog voldoende "kleefkracht" te bieden, helaas viel dit in de praktijk dus tegen.
Nadat het speakerdoek om het frame zat en deze dus nog 1mm dikker was geworden, was de kleefkracht dusdanig zwak dat ze net aan blijven hangen.
Als je een keer niest liggen ze beneden.
Heel vervelend omdat je de magneetjes er niet meer uitkrijgt, deze zitten namelijk gehotglued en ik heb ook geen magneetjes op de plank heb liggen.
Nieuwe magneten zijn besteld maar zullen waarschijnlijk pas donderdag komen. Tot die tijd kan ik dus niets

Na de frames zit ik namelijk in de verf fase en daar voor moeten toch echt de gaten van de magneetjes dicht zijn.
Ik ga me nu maar concentreren op de proefstukjes om te kijken welke behandeling van de lak ik het mooiste vind.
Pluspuntje is dan weer wel dan frame + Hotglue + speakerdoek + strijkbout inderdaad een rete strak resultaat geven
Hier nog wat plaatjes: