Seas Micro Monitor - Elysium
Moderator: Beheerdersteam
Re: Seas Mini-Monitor
steken ze wel 0.6 mm buiten?
Of ga je ze niet fineren?.
Ach en anders plak je er toch gewoon stukje fineer onder (A)
Groet,
Harm
Of ga je ze niet fineren?.
Ach en anders plak je er toch gewoon stukje fineer onder (A)
Groet,
Harm
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
De zijkanten ga ik niet fineren maar met carbon beplakken. De blades worden gespoten, gefineerd en blank alu.
Het ontwerp ging uit van 4mm blades maar het alu wat ik gekregen heb is 5mm. Omdat je een gegeven paard niet in de bek gaat kijken hou ik het zo. Eigenlijk is het niet zo erg, dit zet ze nog iets apart tov de rest.
Ik heb nog aan gedacht om rond de zijkant 1mm alu te buigen en te lijmen. Dat geeft een heel mooi strakke ondergrond zonder naden maar maakt hem ook 1mm dikker waardoor hij perfect uitlijnt met de blades. Geen idee of dit een goed idee is maar dat zou ik moeten proberen.
Over de afwerking van de baffle en de boven en onderkant heb ik ook nog een idee. Standaard plan is om ze matzwart te verven/spuiten. Nu dacht ik dat het misschien een leuk effect zou geven als ik als de verf nat is er zilverzand overheen strooi. Als dit droog is dan weer een laag zwart er over spuiten en klaar. Dat zou volgens mij een hele mooie structuur moeten opleveren. Een beetje een soort Nextel look. Ook hier weer geen idee of het in het echt ook zo werkt als in mijn hoofd maar dit gaan we binnenkort maar eens proberen.
Het ontwerp ging uit van 4mm blades maar het alu wat ik gekregen heb is 5mm. Omdat je een gegeven paard niet in de bek gaat kijken hou ik het zo. Eigenlijk is het niet zo erg, dit zet ze nog iets apart tov de rest.
Ik heb nog aan gedacht om rond de zijkant 1mm alu te buigen en te lijmen. Dat geeft een heel mooi strakke ondergrond zonder naden maar maakt hem ook 1mm dikker waardoor hij perfect uitlijnt met de blades. Geen idee of dit een goed idee is maar dat zou ik moeten proberen.
Over de afwerking van de baffle en de boven en onderkant heb ik ook nog een idee. Standaard plan is om ze matzwart te verven/spuiten. Nu dacht ik dat het misschien een leuk effect zou geven als ik als de verf nat is er zilverzand overheen strooi. Als dit droog is dan weer een laag zwart er over spuiten en klaar. Dat zou volgens mij een hele mooie structuur moeten opleveren. Een beetje een soort Nextel look. Ook hier weer geen idee of het in het echt ook zo werkt als in mijn hoofd maar dit gaan we binnenkort maar eens proberen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Niemand hier een gedachte over?
Ook vroeg ik me af wat het nut is van die rubberen kap die op de Seas woofers zit en wat het effect is al je deze verwijderd. Wie weet dat?
Ook vroeg ik me af wat het nut is van die rubberen kap die op de Seas woofers zit en wat het effect is al je deze verwijderd. Wie weet dat?
Re: Seas Mini-Monitor
mijn gedachte over die ruwe look aan de boven en onderkant (als dat tenminste je vraag is) Het zal niet meevallen om dit goed te doen en het zal veel stof vasthouden. Niet mijn keuze dus 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Rubberen kap heeft geen nut, behalve dat het er wat chiquer uitziet.Vinculum schreef:Niemand hier een gedachte over?![]()
Ook vroeg ik me af wat het nut is van die rubberen kap die op de Seas woofers zit en wat het effect is al je deze verwijderd. Wie weet dat?
Effect is dus dat het het minder chic uitziet
(en dat je bij de schroef kan waar de phase-plug en Faraday ring mee vastzitten)
Re: Seas Mini-Monitor
Ik heb een stel kasten staan waarbij zand op de natte lak gestrooid is geweest.Dit is ooit een tip geweest van Klang und Tone niet mijn ding.Doe eens een test met een plaat zwart spuiten en na het drogen een dun laagje zwarte steenslag opspuiten.Daarna in de gewenste kleur aflakken en als je dit verkiest eerst een grondlaagje erop.Zo heb ik mijn zoon zijn PA boxen gedaan ziet er trouwens niet slecht uit,gewoon mat kan ook zijn charme hebben.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Ik heb een proefje gedaan maar dat is geen succes. Zilverzand is te grof hiervoor. Het lijkt net korrel 60 schuurpapier. Ook is het heel lastig om het mooi egaal te krijgen. Ik denk dat ik maar gewoon voor mat moet gaan.
Wat ik me nog wel afvraag over het afdekplankje boven en onder: Maak ik deze helemaal flush met de rest van de kast of laat ik deze 1 a 2 mm oversteken zodat het echt een dekseltje word? En in geval van de eerste optie: wel of niet een klein randje er aan (of af?) frezen? De bedoeling is een zo mooi mogelijke overgang van het carbon naar het matzwart.
Wat ik me nog wel afvraag over het afdekplankje boven en onder: Maak ik deze helemaal flush met de rest van de kast of laat ik deze 1 a 2 mm oversteken zodat het echt een dekseltje word? En in geval van de eerste optie: wel of niet een klein randje er aan (of af?) frezen? De bedoeling is een zo mooi mogelijke overgang van het carbon naar het matzwart.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Nog even de foto update van het weekend.
Kastje 1 zie je op de foto. De zijwanden zijn gevuld met zand en aan beide kanten afgedekt. Kast 2 heeft nu net de bodem gekregen dus die krijgt nog zand en een deksel.
Beide frontjes zijn klaar om gelijmd te worden. Achter de woofer is wat ademruimte gecreëerd maar die zal worden vergroot als de units er daadwerkelijk in komen.
De foto is nog een 'mockup', de baffle is nog niet gelijmd.
Wat moet er nu nog gedaan worden? Demping aanbrengen, baspoort monteren en dan kan de baffle er op. Dan "alleen" nog de afwerking.
Kastje 1 zie je op de foto. De zijwanden zijn gevuld met zand en aan beide kanten afgedekt. Kast 2 heeft nu net de bodem gekregen dus die krijgt nog zand en een deksel.
Beide frontjes zijn klaar om gelijmd te worden. Achter de woofer is wat ademruimte gecreëerd maar die zal worden vergroot als de units er daadwerkelijk in komen.
De foto is nog een 'mockup', de baffle is nog niet gelijmd.
Wat moet er nu nog gedaan worden? Demping aanbrengen, baspoort monteren en dan kan de baffle er op. Dan "alleen" nog de afwerking.
Re: Seas Mini-Monitor
Je zou glasparels kunnen proberen.
Wordt gebruikt om anti slip te creeëren op scheepsdekken.
is een potje dat je gewoon vooraf door je verf heen mengt.
kun je bij de lokale watersportzaak wel krijgen denk ik.
Groet,
Harm.
Wordt gebruikt om anti slip te creeëren op scheepsdekken.
is een potje dat je gewoon vooraf door je verf heen mengt.
kun je bij de lokale watersportzaak wel krijgen denk ik.
Groet,
Harm.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Ik zal er eens naar kijken. Ik dacht er gewoon aan om iets anders te proberen dan matzwart. Een beetje de nextel look maar dan niet dat rare grijs.
Wat ik ook nog had bedacht was een zwartglazen top maar dat is uiteraard niet zelf te maken en erg lastig met deze krommingen. Zal wel duur grapje zijn om zoiets te laten maken. Geen idee ook waar je daar voor zou moeten zijn.
Wat ik ook nog had bedacht was een zwartglazen top maar dat is uiteraard niet zelf te maken en erg lastig met deze krommingen. Zal wel duur grapje zijn om zoiets te laten maken. Geen idee ook waar je daar voor zou moeten zijn.
Re: Seas Mini-Monitor
Polycarbonaat.zwart.........???Vinculum schreef:Ik zal er eens naar kijken. Ik dacht er gewoon aan om iets anders te proberen dan matzwart. Een beetje de nextel look maar dan niet dat rare grijs.
Wat ik ook nog had bedacht was een zwartglazen top maar dat is uiteraard niet zelf te maken en erg lastig met deze krommingen. Zal wel duur grapje zijn om zoiets te laten maken. Geen idee ook waar je daar voor zou moeten zijn.
Is dan inderdaad wel kwetsbaarder, maar je zet er toch geen plantjes op zoals mijn zus doet
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Seas Mini-Monitor
Pyrasied (in FR) is een bedrijf waar ik eens ben geweest voor kunstof. Dat was er in allerlei soorten en kleuren. Zelfs i.c.m. RVS toplaag bijvoorbeeld. Mat en hoogglans zwart heb ik naar gekeken, dat laatste wat net pianolak.
Ze kunnen alles met de laser snijden en dat wat helemaal niet zo kostbaar. Als je een bepaalde dikte en vorm zoekt kan het maar zo zijn dat het daar goed te doen is.
Ze kunnen alles met de laser snijden en dat wat helemaal niet zo kostbaar. Als je een bepaalde dikte en vorm zoekt kan het maar zo zijn dat het daar goed te doen is.
Re: Seas Mini-Monitor
Hoogglans zwart dan maarVinculum schreef:Ik zal er eens naar kijken. Ik dacht er gewoon aan om iets anders te proberen dan matzwart.....
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Nou hoogglans spuiten did cross my mind maar als ik terug denk aan de ellende die ik met hoogglans wit heb gehad op de Epilogue's.... Brrr, mijn nekharen gaan nu alweer overeind staan.
Denk dat matzwart toch gewoon de beste optie blijft. Ik ben alleen nog niet uit hoe ik het beste deze kan verven. Eerst verven en dan monteren of andersom. Mijn gevoel zegt eerst monteren en dan verven maar bij het op maat frezen een beetje ruimer frezen zodat er echt een deksel (en bodem) is.
Zo dus:
Denk dat matzwart toch gewoon de beste optie blijft. Ik ben alleen nog niet uit hoe ik het beste deze kan verven. Eerst verven en dan monteren of andersom. Mijn gevoel zegt eerst monteren en dan verven maar bij het op maat frezen een beetje ruimer frezen zodat er echt een deksel (en bodem) is.
Zo dus:
Re: Seas Mini-Monitor
Als er technisch niet teveel bezwaren zijn, éérst schilderen dan monteren!
Re: Seas Mini-Monitor
Je moet gronden, schuren, misschien nogmaals gronden, weer schuren, lakken, schuren, nog een keer lakken. En dat allemaal langs het aangrenzende carbon/fineer/andere kleur lak. Dan kun je wel af gaan plakken, maar echt mooi wordt de overgang dan niet. De lak kruipt overal tussen, met schuren kun je geen slagen maken, etc.
Kijk maar eens hoe dre en ik dat bedacht hebben bij de termino's (en dre prachtig uitgevoerd). Gewoon een subtiel kantenbrekertje eraan, en dan netjes in elkaar lijmen.
Kijk maar eens hoe dre en ik dat bedacht hebben bij de termino's (en dre prachtig uitgevoerd). Gewoon een subtiel kantenbrekertje eraan, en dan netjes in elkaar lijmen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Even 68 pagina's doorgespit op zoek naar wat je bedoelt.
Volgens mijn bedoel je dit: Een klein randje frezen/schuren aan beide kanten, verven en plakken als alles droog is. Dan kan ik het deksel ook gewoon precies op maat houden. Dat geeft inderdaad de mooiste overgang. Zeker omdat het maar een decoratief deksel is kan het makkelijker gemonteerd worden.
Alleen de baffle kan ik beter eerst monteren en dan verven. Ik ben bang nl dat als ik het andersom doe dan ga ik de lak vernielen door het inklemmen. Bij de baffle heb ik geen last van aansluitende laklagen omdat die onder de blades komen of onder het deksel/de bodem.
Volgens mijn bedoel je dit: Een klein randje frezen/schuren aan beide kanten, verven en plakken als alles droog is. Dan kan ik het deksel ook gewoon precies op maat houden. Dat geeft inderdaad de mooiste overgang. Zeker omdat het maar een decoratief deksel is kan het makkelijker gemonteerd worden.
Alleen de baffle kan ik beter eerst monteren en dan verven. Ik ben bang nl dat als ik het andersom doe dan ga ik de lak vernielen door het inklemmen. Bij de baffle heb ik geen last van aansluitende laklagen omdat die onder de blades komen of onder het deksel/de bodem.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Wat demping betreft zat ik te denken om gewoon vilt aan de binnenkant te plakken en eventueel wat baf ofzo aan de binnenkant. Isdawa?
Nu kan ik er nog goed bij maar zodra de baffle er op zit word het lastig.
Nu kan ik er nog goed bij maar zodra de baffle er op zit word het lastig.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Seas Mini-Monitor
Met zo'n mooi plan zou ik aan demping ook wel wat willen uitgeven...
Misschien bondum 800, damping 10 of pritex langs randen? Twarron geeft goede resultaten voor vulling, baf is een goedkopere oplossing voor vulling.
Misschien bondum 800, damping 10 of pritex langs randen? Twarron geeft goede resultaten voor vulling, baf is een goedkopere oplossing voor vulling.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Mee eens. Van demping heb ik alleen totaal geen kaas gegeten dus wat is dan een goede optie? Dat Bondum800 ziet er wel goed uit, pritex is helemaal makkelijk (heb ik volgens mij nog liggen ergens). Twarron is ook een mooi product, heb het ook in de Epilogue's midkasten zitten. Maar dan Angel hair, Elves hair of unicorn tails (wie verzint die namen?)? En hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Ik zou gewoon lekker Pritex nemen of Akotherm.
Er is weinig boeiends aan dempingsmateriaal.
Kwestie van goed vullen en weg naar BR openlaten.
Er is weinig boeiends aan dempingsmateriaal.
Kwestie van goed vullen en weg naar BR openlaten.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
Nou ik heb net demping besteld bij Rumoh. Toch bondum800 en Angel Hair. Waarom bondum800? Keer een nieuw materiaal en qua maten komt deze ook perfect uit, ik hou niets over. Het lijkt me een mooi materiaal.
Verder 20 gram angel hair per kast.
Verder 20 gram angel hair per kast.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Mini-Monitor
En het is binnen. Binnenkort maar plaatsen in de kast.
Ik kreeg nog een idee voor de afwerking van de baffle en boven/onderkant: Leer! Of nepleer dan. Dat leek me erg mooi en makkelijk. Binnenkort maar eens een testje doen.
Ik kreeg nog een idee voor de afwerking van de baffle en boven/onderkant: Leer! Of nepleer dan. Dat leek me erg mooi en makkelijk. Binnenkort maar eens een testje doen.
