Damn Leon,
Dit is geen stukje meer. Dit is een zelfbouw handleiding dat je geschreven hebt!!

Heel goed geschreven maar het vereist wel wat verstand van zaken.
Ik las het stukje over de Tri-dent.
Ik meteen op google kijken en zie natuurlijk lucifer hooivorkjes

Maar op TP zie je dat het te maken heeft met een module die uit 3 componenten staat die omhoog wijzen... Aha! "Om het laatste stukje goede stroom er uit te knijpen" staat er.... Ok....
Speaking of which.... Hier in Amsterdam heb ik er eens een kleine studie van gemaakt van de spanning die uit de muur komt.
Deze meet overdag nauwelijks 206-209 VAC en kruipt tegen de nacht op richting de 212-216 VAC.
Ik heb de NMA gecontact en dit ligt allemaal binnen de wettelijke normen. Maar aangezien alles om spanning draait.... Ik vraag mij af of het een nagatief effect heeft als de spanning lager dan 230 VAC is.
Je leest dat de input voltage nu 5.25 V is ipv 5.5. Hier spreken we dus over een voltageverschil van 0.25V.
Maar aan de andere kant; Zodra er 206 V binnen komt op de transformatoren heeft dat dan nog invloed op die componenten die om-en-nabij de 5-12 V werken vraag ik mij dan af.
Of is het verhoudingsgewijs dat als er 206 V ipv 230 V binnen komt die de transformator terug brengt naar 5,5 (bij 230 V), de output voltage dan met eenzelfde verhouding lager is? (bijvoorbeeld 4,95 V)
En zo ja, zou er dan iets in te bouwen zijn dat dat voltage constand houdt?
Ik heb wel eens van Xindak zo'n Powerprocessor te leen gehad. Deze maakte er precies 230 V 50Hz van.
Maar zo'n ding is ook weer niet goedkoop.... Is dit voltageverschil verwaarloosbaar en zo nee, kun je dit dan ondervangen in je ontwerp?