Haha, klopt vind ik een beetje link!
Groetjes Walter
brommende trafo's in DIY Pass Aleph
Moderator: Beheerdersteam
Re: brommende trafo's in DIY Pass Aleph
De DIY Pass loopt nu via een PS Audio Powerplant via de ''ultimate outlet'' en geloof het of niet, de trafobrom is zeer veel zachter nu! Vanavond als het helemaal stil is hier nog eens beter luisteren...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
Duck Twacy
Nu heb je een schakelende voeding vóór je versterker gezet. Maar als dat OK is, dan kan een schakelende voeding ín je versterker ook geen bezwaar zijn. En een stuk efficiënter en goedkoper...Walt schreef:De DIY Pass loopt nu via een PS Audio Powerplant via de ''ultimate outlet''
Hallo Mark,
Deze PS powerplant heeft 2 soorten uitgangen, de regenerated outputs (schakelend) gaan maar tot 500W, deze gebruik ik voor de cd-speler en voorversterker.
De Pass eindbak loopt via de ''ultimate outlet'' geen idee wat die precies doet maar in ieder geval niet schakelen, er is namelijk ook geen limimatie op geleverde vermogen op deze outlet (nou ja, iets van 1800W kan die leveren)
Groetjes Walter
Deze PS powerplant heeft 2 soorten uitgangen, de regenerated outputs (schakelend) gaan maar tot 500W, deze gebruik ik voor de cd-speler en voorversterker.
De Pass eindbak loopt via de ''ultimate outlet'' geen idee wat die precies doet maar in ieder geval niet schakelen, er is namelijk ook geen limimatie op geleverde vermogen op deze outlet (nou ja, iets van 1800W kan die leveren)
Groetjes Walter
Als ik zo de verhalen (ook van PSA zelf) lees, wil men mij doen geloven dat de PowerPlants een 'perfecte' 50Hz-sinusgolf bouwen door met een soort PLL-schakeling, een digitaal opgebouwde sinus en een flinke (klasse D?)eindtrap schone stroom maken. De paar plaatjes van een opengeschroefde PP op internet bevestigen dat beeld, ik zie een flinke ringkern en een toroidespoel plus wat vermogenselektronica (los van de printen met regel- en stuurspul). Dat komt toch redelijk dicht bij een schakelende voeding, niet?
Misschien ben ik een beetje te kort door de bocht en 1,8kW is natuurlijk ruim voldoende, dus wees alsjeblieft tevreden met je bevindingen. Maar ik vind dat audio-apparatuur die dit soort spullen nodig heeft niet goed is ontworpen. De enige zware klassieke eindtrap die ik jaren geleden gebouwd heb (met zo'n 1kVA aan trafo) had op de verschillende locaties waar ik dat ding heb neergezet totaal geen last van brommende trafo's, ook niet onder volle (test)belasting of met een flink hoge ruststroom (voor meer A-watts).
Misschien ben ik een beetje te kort door de bocht en 1,8kW is natuurlijk ruim voldoende, dus wees alsjeblieft tevreden met je bevindingen. Maar ik vind dat audio-apparatuur die dit soort spullen nodig heeft niet goed is ontworpen. De enige zware klassieke eindtrap die ik jaren geleden gebouwd heb (met zo'n 1kVA aan trafo) had op de verschillende locaties waar ik dat ding heb neergezet totaal geen last van brommende trafo's, ook niet onder volle (test)belasting of met een flink hoge ruststroom (voor meer A-watts).