Nee hoor,505V op de plaat en 90mA x 1k=90V op de kathode,blijft 505-90=415V voor de buisEn er staat dus geen 400 maar 500V op de buis, is dat niet te hoog?.....
En gelukkig maar,want 505V x 90mA = 45,45W zou nog erger zijn
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Nee hoor,505V op de plaat en 90mA x 1k=90V op de kathode,blijft 505-90=415V voor de buisEn er staat dus geen 400 maar 500V op de buis, is dat niet te hoog?.....
Nog niet Barry. Mijn nieuwe frame is nog niet klaar.Barry2001 schreef:Als je het niet erg vindt wacht ik daar nog even mee TheoHoe is het met de HF10, alweer aan het opbouwen?
Het schema dat ik gebruikt heb komt van Triode Dick z'n site, http://www.triodedick.com/. Kan niet deeplinken, maar als je 'projecten' kiest en dan 'OB300A' zie je het schema. Omdat ik monoblokken heb gemaakt is de voeding dubbel uitgevoerd uiteraard. Verder is íe gelijk, alleen is bij mij de gloeispanning van de VT67 en 300B DC, zie eerder dit topic.nl3prc schreef:Ik zou zeggen Barry maak eens een schema van het geheel zoals je ze nu zelf hebt in elkaar gezet
Het ziet er in iedergeval op het oog bijzonder mooi uit.
heb je nog gevonden waar de brom vandaan kwam of komt?Barry2001 schreef:Ha Walter,
Nou, in zoverre, heb nog even naar de 2mV brom gekeken. Als ik de koppelcondensator voor de 300B los maak zie ik het nog steeds, dus het komt ergens rond de 300B vandaan. Misschien toch iets op de voeding ofzo, omdat het zo weinig is is het wat lastig te traceren.
Heb het maar even laten zitten, misschien is het dusdanig weinig dat het helemaal niet te horen is. Had vandaag weer hobbytijd, ben begonnen met het bedraden van het 2e blok, die zit dus verder mechanisch al in elkaar.