Probleem HONG KONG DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Probleem HONG KONG DAC
Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn Hong Kong DAC.
Ik gebruik een TEAC VRDS-10 cd-speler die gemodificeerd is door Guido Tent met een superclock. Wanneer ik de speler aanzet in combinatie met mijn DAC dan stopt de DAC ermee na ongeveer 15 a 25 minuten. Het geluid wordt steeds meer krakerig totdat het zelfs stopt. Binnenin de DAC hoor je veel geklik (ik denk het relais??). Nou heb ik een tweede DAC (dezelfde) welke exact dezelfde kuren vertoont. Ik heb ook de kabel gecontrolleerd welke prima is. De TEAC speelde prima met de DAC zonder de nieuwe klok destijds.
Guido Tent kan geen verklaring geven en zegt dat hij de uitgang heeft gecontroleerd en dat deze ruim binnen de grenzen ligt.
Uiteraard hoop ik dat iemand van jullie nog een goed idee heeft wat ik hiermee zou kunnen doen.
Hopelijk hoor ik van jullie.
Met vriendelijke groet.
Doc
(p.s. ik heb de grote DAC gekocht met meerdere uitgangen , zoals USB, optisch en SPDif)
Ik heb een probleempje met mijn Hong Kong DAC.
Ik gebruik een TEAC VRDS-10 cd-speler die gemodificeerd is door Guido Tent met een superclock. Wanneer ik de speler aanzet in combinatie met mijn DAC dan stopt de DAC ermee na ongeveer 15 a 25 minuten. Het geluid wordt steeds meer krakerig totdat het zelfs stopt. Binnenin de DAC hoor je veel geklik (ik denk het relais??). Nou heb ik een tweede DAC (dezelfde) welke exact dezelfde kuren vertoont. Ik heb ook de kabel gecontrolleerd welke prima is. De TEAC speelde prima met de DAC zonder de nieuwe klok destijds.
Guido Tent kan geen verklaring geven en zegt dat hij de uitgang heeft gecontroleerd en dat deze ruim binnen de grenzen ligt.
Uiteraard hoop ik dat iemand van jullie nog een goed idee heeft wat ik hiermee zou kunnen doen.
Hopelijk hoor ik van jullie.
Met vriendelijke groet.
Doc
(p.s. ik heb de grote DAC gekocht met meerdere uitgangen , zoals USB, optisch en SPDif)
Re: Probleem HONG KONG DAC
Hmm , ik gebruik ook een teac vrds, maar deze heeft met verschillende dac's geen enkel probleem gehad.
Heb jij er dan ook een Tentklok inzitten Jan?
@docshot
Ok, je hebt de kabel goed gechecked lees ik? Want het symptoom lijkt wel op een brakke kabel. Maar er vanuit gaande dat die goed is:
Als de speler het prima zonder kuren deed met de HK Dac voor de modificatie dan kan ik maar één conclusie trekken: Tent zorgt dat het in orde komt.
Ik heb hier ook een HK-Dac en die doet het zonder kuren op verschillende bronnen: Sony CD speler, Squeezebox en op een USB --> S/PDIF converter aan de PC.
@docshot
Ok, je hebt de kabel goed gechecked lees ik? Want het symptoom lijkt wel op een brakke kabel. Maar er vanuit gaande dat die goed is:
Als de speler het prima zonder kuren deed met de HK Dac voor de modificatie dan kan ik maar één conclusie trekken: Tent zorgt dat het in orde komt.
Ik heb hier ook een HK-Dac en die doet het zonder kuren op verschillende bronnen: Sony CD speler, Squeezebox en op een USB --> S/PDIF converter aan de PC.
Eerst wat zaken uitproberen lijkt me; andere dac op de teac en de HK dac op een andere (huis, tuin en keuken) speler. Om wat zaken uit te sluiten. Voor de rest is het gissen. Kabel lijkt me sterk als het steeds binnen een bepaalde tijd gebeurt.
Wat zit er precies in de teac; ook spdif reclock of alleen de master klok? Wat zit er precies in zo'n HK dac (linkje?).
Anders wordt het toch meten ben ik bang (frequentie, timing, voltage levels).
Wat zit er precies in de teac; ook spdif reclock of alleen de master klok? Wat zit er precies in zo'n HK dac (linkje?).
Anders wordt het toch meten ben ik bang (frequentie, timing, voltage levels).
Jup, ook hier zit een tentclock in. Welke precies weer ik niet, audioot wel.
is een xo2 als mijn verroeste geheugen mij niet un de steek laat
mvg
audioot
mvg
audioot
Zo....ben vorige week naar Eindhoven gegaan bij Guido Tent. Het lag aan de warmte bij de klok van de speler. Hij zette er een fohn op en toen begon de dac moeilijk te doen.....hij heeft de klok van stand 0 naar stand 1 gezet en toen was het probleem opgelost.
GREETZZ
GREETZZ
Goed dat je het antwoord even post, misschien dat het in de toekomst van pas komt voor anderen!