Vraagje Ik wil 2 trafo's aansluiten op 1 softstart (hypex softstart en TR180 's). En ik twijfel hoe. De specs geven aan dat het kan. Maar ik weet niet precies hoe ik dan alles moet connecten. Gewoon de twee trafo's op exact dezelfde manier aan parallel aan elkaar hangen of is dat heel dom ?
EDIT
Hoe connect ik 1 softstart -met dubbele trafo's ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoe connect ik 1 softstart -met dubbele trafo's ?
btw dat plaatje is van mij gemaakt, niet een instructie
ik vraag me dus af of dat klopt 
Dat heb je goed gedaan zo, behalve de doorverbinding met LINK. Je kunt beter wit en blauw inkorten en direct aan elkaar vast solderen voor elke trafo apart. Dan maak je per trafo een enkele primaire 220V wikkeling. Wel netjes een krimpkous over die soldeerverbinding heen doen natuurlijk.
Als je het gemakkelijker vindt kun je ook F6 en F5 gebruiken voor de ene trafo en F7 en F8 voor de tweede trafo. Als je onderop de print kijkt zie je dat F6 gekoppeld zit aan F7 en dat geldt ook voor F5 en F8. Ook op deze wijze sluit je ze dus parallel aan.
Als je het gemakkelijker vindt kun je ook F6 en F5 gebruiken voor de ene trafo en F7 en F8 voor de tweede trafo. Als je onderop de print kijkt zie je dat F6 gekoppeld zit aan F7 en dat geldt ook voor F5 en F8. Ook op deze wijze sluit je ze dus parallel aan.
Ik snap het, de link functie doet dus niks weinig, dat vermoede ik al. Maar wist het niet zeker 
Superbedankt!
Superbedankt!