Als ik die schuine zijdes ga beplakken met 3mm MDF...hoe ga ik dat doen met lijmklemmen?
Met lijmklemmen is het niet mogelijk om op zo'n vorm te klemmen.
Kan ik dan beter met contactlijm aan de slag omdat ik weinig druk kan uitoefenen?
Moderator: Beheerdersteam
Ik vind de zolder er anders wel verschrikkelijk schoon uitzien.Boerenterprise schreef:Ziet er naaaais uit man, maar je kunt mij niet wijs maken dat die klus zolder stof vrij blijft.
Grote stevige plastic zak er om heen en de zaak vacuum zuigen met een sterke stofzuiger.. goed afsluiten... 1 kg/cm2 ga je niet halen maar de totale druk kan hoger zijn dan je met een lijmklem haalt..MechanicalAnimal schreef:Als ik die schuine zijdes ga beplakken met 3mm MDF...hoe ga ik dat doen met lijmklemmen?![]()
Da's een goede. Je moet voor de grap eens op het modelbouwforum kijken. De mensen die hun eigen ingedekte vleugels bouwen hebben bijna allemaal een vacuumpompje en vacuumzakken. Vaak wordt er een pomp van een oude koelkast of diepvriezer gebruikt.audiomanics schreef:Grote stevige plastic zak er om heen en de zaak vacuum zuigen met een sterke stofzuiger.. goed afsluiten... 1 kg/cm2 ga je niet halen maar de totale druk kan hoger zijn dan je met een lijmklem haalt..MechanicalAnimal schreef:Als ik die schuine zijdes ga beplakken met 3mm MDF...hoe ga ik dat doen met lijmklemmen?![]()
Kees
Is prima maar om vibraties tegen te gaan ook maar even vastkitten met een lijmpistool. Flinke klodder lijm op de plank, component erin duwen en tie-wrap eromheen. Voordeel van die lijm uit een lijmpistool is dat het thermoplatisch is. Dus als je iets verkeerd hebt gedaan; verwarmen die handel en je kan het er weer vanaf halen.MechanicalAnimal schreef:Middels tie-raps bevestig ik de compontenten.