DACjes enzo....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

DACjes enzo....

Bericht door Henkjan »

ik heb die HK DAC dus eigenlijk alleen voor m'n nog te bouwen CD speler gekocht, en er nooit zo verder bij stil gestaan (niet willen staan?) of een DAC nou verschil maakt (+ dat ik als houtworm nog steeds iets hebt dat al die bronnen en versterkers gerommel in de marge is in vergelijking met speakers).

nu zat ik net lekker te luisteren naar de über needle op m'n bios installatie. nu had ik altijd de CD analoog staan omdat m'n (helaas te vroeg heengegane) flipje DVD963SA upsamplede naar 192kHz en m'n HK AVR dat niet snapt als ingang. nu heb ik daar een Pioneer DVD/SACD staan, dus ik dacht ineens 'laat ik eens de digitale ingang selecteren' (tja, je krijgt wel eens van dat soort ideeen als je naar al die knoppen op de AB kijkt), zou beter moeten gaan, scheelt immers een DA/AD omzetting (de AVR werkt intern digitaal, behalve bij direct sound). komt er ineens een bak laag bij, dat is niet normaal meer. ik wat heen&weer schakelen, maar echt.... ik ga morgen dus maar eens verder experimenteren met m'n Marantz CD spelert, eens horen hoe die zich houdt..

ik moet wel oppassen, zo ga ik nog met kabels experimenteren :? :wink:
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Klinkt als een instelling of een koppel-C die veuls te klein is gekozen. In principe maakt het geen verschil welke DAC je gebruikt 8)

Groet,
Jacco
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik zat er ook nog wat verder over te denken, het verschil leek me ook veel te groot. ik ga eerst maar eens controleren of er niet een soort van bass management actief is in die speler (het is immers een DVD speler, en die instellingen zijn niet te zien zonder t scherm aan)
ray5150

Bericht door ray5150 »

het is best mogelijk dat er een bass managment of andersoortige compressor / dynamiek regeling aan boord van de DVD speler is.
Ik heb dat ook wel eens in een speler gezien

Dat is bedoelt om op normaal huiskamer niveau te kunnen kijken en luisteren zonder dat de fundering gaat mee trillen maar de boel wel goed verstaanbaar blijft.
handig als er kinderen slapen en dergelijke.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

:oops: :oops: :oops:
bassmanagement doet bij dat ding dus ook bij een stereo CD... fronts op large gezet en zo 123 geen verschil meer (wel minder ruis, de analoge ingang van die HK ruist wat, en op de digitale ingang kan je 'm met een stukje stilte op een test CD helemaal vol open gooien zonder wat ruis te horen)
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Dat was ook het meest voor de hand liggend. Goed om te weten waar het vandaan komt.

Groet,
Jacco
Plaats reactie