Wel een grappige speaker die ik een meer heb gemaakt van eikenhout.
Bouwplan:
http://www.rjbaudio.com/Microbe%20SE/microbe%20SE.html
Kwalitatief een zeer goede speaker voor weinig geld.
Microbe SE in eikenhout
Moderator: Beheerdersteam
Re: Microbe SE in eikenhout
hele brutale vraag, maar wat ben je hieraan kwijt geweest inc hout, drivers e.d.?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Microbe SE in eikenhout
Dat ziet er netjes uit !!
Leuk speakertje. Jammer voor mij als buizenliefhebber dat het rendement wat aan de lage kant is.
Hoe ziet jouw set er verder uit?
Leuk speakertje. Jammer voor mij als buizenliefhebber dat het rendement wat aan de lage kant is.
Hoe ziet jouw set er verder uit?
Re: Microbe SE in eikenhout
Ja ze zijn inderdaad lief he.
Zijn hele kleine speakers. Zie je natuurlijk op de foto niet maar echt klein en knuffelbaar.
Nu wat betreft de kosten.
Hout was toen in de aanbieding bij de Formido. Ik dacht voor beide speaker 15 euro.
De tweeters waren van marktplaats twee voor 35 euro.
De woofers waren 35 euro per stuk.
Ja en toen kwam het filter heb wel wat duurdere componenten gebruikt. Ik dacht voor beide speakers 90 euro.
Dus totaal is dat dan 210/2= 105. Is dus ongeveer rond de 100 euro per speaker.
Het rendement is inderdaad ruk. Het laag is natuurlijk ook niet super.
Mid en hoog zijn zeer goed te noemen.
Setje is
Platenspeler Technics SL1200 met Rega arm en nog wat extra's (vakantie project)
Platenvoorsterker (simpel transistor zelfbouw ding)
Voorversterker Chinees buizen verstreker (Classic, http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... ide-8.html)
CD.SACD Philips 9000S
Einddtrap Hypex UCD400 met SMPS
Mijn hoofdspeakers zijn Visaton Topas
Deze kleine speakers komen denk ik op een ICE amp te spelen (2*50W RMS). Maar die is nog niet klaar.
Zijn hele kleine speakers. Zie je natuurlijk op de foto niet maar echt klein en knuffelbaar.
Nu wat betreft de kosten.
Hout was toen in de aanbieding bij de Formido. Ik dacht voor beide speaker 15 euro.
De tweeters waren van marktplaats twee voor 35 euro.
De woofers waren 35 euro per stuk.
Ja en toen kwam het filter heb wel wat duurdere componenten gebruikt. Ik dacht voor beide speakers 90 euro.
Dus totaal is dat dan 210/2= 105. Is dus ongeveer rond de 100 euro per speaker.
Het rendement is inderdaad ruk. Het laag is natuurlijk ook niet super.
Mid en hoog zijn zeer goed te noemen.
Setje is
Platenspeler Technics SL1200 met Rega arm en nog wat extra's (vakantie project)
Platenvoorsterker (simpel transistor zelfbouw ding)
Voorversterker Chinees buizen verstreker (Classic, http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... ide-8.html)
CD.SACD Philips 9000S
Einddtrap Hypex UCD400 met SMPS
Mijn hoofdspeakers zijn Visaton Topas
Deze kleine speakers komen denk ik op een ICE amp te spelen (2*50W RMS). Maar die is nog niet klaar.
