Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

cobaltjeh

Re: Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)

Bericht door cobaltjeh »

Ik kreeg deze week dezelfde doos met 1 weerstand. Beetje zonde van de doos. Had van mij wel in een envelop gemogen. :lol:
Rizzo

Bericht door Rizzo »

Bij mij precies hetzelfde, twee weerstanded in een grote doos vol verpakkingsmateriaal. Je zou verwachten dat zoiets prima in een enveloppe zou passen........
SARK

Bericht door SARK »

Ik denk dat de logistieke machine niet overweg kan met envelopjes :wink:
http://www.conrad.de/ce/de/content/au_l ... u_logistic
Bijlagen
Conrad.jpg
Conrad.jpg (19.3 KiB) 623 keer bekeken
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

SARK schreef:
Ik denk dat de logistieke machine niet overweg kan met envelopjes :wink:
http://www.conrad.de/ce/de/content/au_l ... u_logistic
Daar heb je een duidelijk punt :lol:.
knuisje

Bericht door knuisje »

Het vervelende is ook dat je dan weer naar het postkantoor moet als je overdag werkt. :evil:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

De laatste 2 bestellingen van mij bij Conrad bleken niet te kloppen bij het openen van de verpakking; dwz er onbraken componenten waar ik wel voor had betaald. Als je ze belt wordt het vervolgens gewoon nagestuurd, maar vervelend is het wel, als je erop zit te wachten. Een keer kan voorkomen, 2 keer achter elkaar is of domme pech van mij of de eindcontrole daar is niet goed. Of afwezig.
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Barry2001 schreef:
De laatste 2 bestellingen van mij bij Conrad bleken niet te kloppen bij het openen van de verpakking; dwz er onbraken componenten waar ik wel voor had betaald. Als je ze belt wordt het vervolgens gewoon nagestuurd, maar vervelend is het wel, als je erop zit te wachten. Een keer kan voorkomen, 2 keer achter elkaar is of domme pech van mij of de eindcontrole daar is niet goed. Of afwezig.
Meerdere keren al besteld, altijd alles prima. Dus ik denk gewoon flinke pech.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

M'n vader had laatst ook wat besteld, krijg hij een heel ander product. Had een lijnpotmeter besteld, maar kreeg een soort messing staaf. Even gebeld en het was geregeld, maar niet echt netjes qua controle.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Nu maar weer on topic, we zitten Rizzo zijn draadje te vervuilen met Conrad problemen. :mrgreen:

Kom je al een beetje verder??
Rizzo

Bericht door Rizzo »

De laatste paar dagen bezig geweest met het uittekenen van de cornerwoofers, dus geen tijd besteed aan de minidsp. Wel heb ik besloten om toch 2x SPDIF out te gaan maken (sub out en sat out), dus binnenkort wordt nog een minidigi besteld.

De kast zal een modushop kast worden (pesante 30) met een 10mm alu voorplaat. Het boor en freeswerk zal dan aan Schaeffer worden uitbesteed.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

hannesie schreef:
:?: :mrgreen:
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Rizzo schreef:

De kast zal een modushop kast worden (pesante 30) met een 10mm alu voorplaat. Het boor en freeswerk zal dan aan Schaeffer worden uitbesteed.
Kan je me uitleggen hoe dat gaat , je koopt bij modushop , maar hoe gaat dat dan verder met boren en frezen , stuur je het zaakje op ofzo?
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

bas focal m180 schreef:
Rizzo schreef:

Kan je me uitleggen hoe dat gaat , je koopt bij modushop , maar hoe gaat dat dan verder met boren en frezen , stuur je het zaakje op ofzo?
Hoe ik het gedaan heb is zelf de bovenfrees er in en met veel geduld en degelijke geleiders de spullen uitfrezen. Als je iets meer geld uit wil geven en het perfect wil hebben kun je inderdaad het zaakje opsturen nar schaeffer. Op je eigen pc maak je dan een ontwerp dat stuur via internet naar hun, zend de plaat naar hun. En ze bewerken vervolgens het paneel.

Je kan ook een compleet paneel bij hun bestellen alleen dit is iets duurder omdat ze dan de kosten van het materiaal rekenen.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

bas focal m180 schreef:
Rizzo schreef:

Ik heb horen zeggen dat je beter bij Schaeffer een frontpaneel kunt nemen omdat je anders "bloot aluminium" kunt zien.
Wanneer je bij Schaeffer zelf bestelt had je daar geen last van.

Of praat ik nu onzin?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Rizzo schreef:
is dat niet wat omslachtig? iirc (zie http://www.eltim.eu voor details) kan je bij de bestelling van de Modu kast toch ook laten frezen en boren? enige is dat je het als autocad tekening moet aanleveren
daniel

Bericht door daniel »

b_force schreef:
bas focal m180 schreef:
Rizzo schreef:

Ik heb horen zeggen dat je beter bij Schaeffer een frontpaneel kunt nemen omdat je anders "bloot aluminium" kunt zien.
Wanneer je bij Schaeffer zelf bestelt had je daar geen last van.

Of praat ik nu onzin?
volgens mij is het andersom. Als je bij Schaeffer een frontpaneel bestelt, dan halen ze dat uit een grote voorgeanodiseerde plaat. De randen van je frontpaneel zijn dan dus niet geanodiseerd.
Als je een kant en klaar paneel opstuurt, doen ze uiteraard niets met die randen.

Na het bewerken nog eens anodiseren doen ze volgens mij nooit.

@henkjan: Het zal er een beetje om hangen, maar ik vermoed dat opsturen naar Schaeffer in de meeste gevallen iets goedkoper zal zijn. Maar dat hang af van het aantal bewerkingen. Omslachtiger is het, zoals je zelf al zegt, in ieder geval wel.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wat een rare volgorde van Schaeffer :-s
Dan heb je altijd lelijke raden.
(+ mogelijke beschadigingen)

Je kunt dus beter je modushop paneel opsturen.
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Heb het even nagezocht op de site van schaeffer. De geanodiseerde platen zijn altijd kaal aan de randen en bij de gaten.
Echter kan je een plaat ook laten poedercoaten, en dat wordt gedaan achteraf. Alleen hier zitten wel enkele randvoorwaarden aan.

Daarnaast is het ook mogelijk om tegen extra kosten, en maatwerk. Het paneel te laten anodiseren na de bewerking. (Staat allemaal in de help.)
Rizzo

Bericht door Rizzo »

hannesie schreef:
Nu maar weer on topic, we zitten Rizzo zijn draadje te vervuilen met Conrad problemen. :mrgreen:

Hoi Hans!

Mijn DSP project ligt al een tijd stil. Ten tijde van het gezamenlijke DSP project heb ik mijn mini dsp naar Sander opgestuurd zodat het er eens nader naar kon kijken. Sindsdien mag Sander niet meer op dit forum komen, maar de minidsp ligt nog wel bij hem. Omdat ik er toch geen tijd voor heb gehad heb ik nog geen contact met hem opgenomen om eens te kijken wat we kunnen doen.

Wat ik deze zomer eerst wil doen is de cornerwoofer bouwen en een UcD 180 afbouwen (alleen de sofstart en de modules moeten nog besteld worden). Daarna ga ik weer verder met de minidsp waarvoor ik trouwens de voedingsprintjes van Ray heb liggen. Ook daar moet ik nog de onderdelen voor bestellen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Voor wat betreft de printjes, dat had ik al begrepen. :)

Met mijn projectje loopt het ook niet zo lekker, trial and error :mrgreen:
Rizzo

Bericht door Rizzo »

Er zit weer schot in de zaak. Deze week heb ik de oude kast van Cobaltjeh kunnen overnemen:
lege kast.JPG
voorkant.JPG
In tegenstelling tot Cobaltjeh zal er maar 1 MiniDsp in komen, dus is er extra ruimte over. Allereerst een de in- en uitgangen vervangen en de optische koppelingen erin gezet.
achterkant.JPG
Daarna de verschillende onderdelen gemonteerd. De trafo's, voedingsprinten (voor de minidsp de voedingsprint van Ray5150 en Sander), de volume print en natuurlijk de Minidsp zelf. Tussenstand na een weekendje:
tussenstand.JPG
Na vandaag zijn er een drietal vragen:
- De led op de volumeprint doet het gek genoeg niet meer, maar de print functioneert nog wel voor zover ik kan zien. Het display werkt, de rotary encoder en de afstandsbediening lijkt het ook gewoon te doen (reactie op display). Heeft de led nog een andere functie dan het aangeven dat er spanning op de print staat? Zo ja, dan zal de led vervangen moeten worden.

- Met de kast kwam een mooie pushbutton met led verlichting. Het is me echter niet duidelijk hoe deze moet worden aangesloten. Er zitten 4 aansluitpunten op, op de print 2. 2 punten lijken me voor de led verlichting (separaat te verbinden met de 12v voedingsprint?). De handleiding geeft aan dat "de pullop weerstand wordt in de mC (m is een micro teken, dat kan ik echter nu niet zo snel vinden) gezet". Aangezien ik een echte electro-noob ben, kan iemand hierover wat uitleg geven?

-Tenslotte, de voedingsprint voor de minidsp van Ray en Sander heeft nu een regelbare weerstand (andere dan officieel voorgeschreven). Nu levert hij maximaal 11,39 V. De ledjes op de minidsp knipperen, maar zou het nog kwaad kunnen dat de volle 12V niet wordt gehaald? Zo ja, dan zal de variabele weerstand vervangen moeten worden door de vaste voorgeschreven weerstand.

Updates volgen!
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wat een mooi voedingsprintje zit daar in het midden... :lagge:
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Rizzo schreef:
Er zit weer schot in de zaak. Deze week heb ik de oude kast van Cobaltjeh kunnen overnemen:

Na vandaag zijn er een drietal vragen:
- De led op de volumeprint doet het gek genoeg niet meer, maar de print functioneert nog wel voor zover ik kan zien. Het display werkt, de rotary encoder en de afstandsbediening lijkt het ook gewoon te doen (reactie op display). Heeft de led nog een andere functie dan het aangeven dat er spanning op de print staat? Zo ja, dan zal de led vervangen moeten worden.

- Met de kast kwam een mooie pushbutton met led verlichting. Het is me echter niet duidelijk hoe deze moet worden aangesloten. Er zitten 4 aansluitpunten op, op de print 2. 2 punten lijken me voor de led verlichting (separaat te verbinden met de 12v voedingsprint?). De handleiding geeft aan dat "de pullop weerstand wordt in de mC (m is een micro teken, dat kan ik echter nu niet zo snel vinden) gezet". Aangezien ik een echte electro-noob ben, kan iemand hierover wat uitleg geven?

-Tenslotte, de voedingsprint voor de minidsp van Ray en Sander heeft nu een regelbare weerstand (andere dan officieel voorgeschreven). Nu levert hij maximaal 11,39 V. De ledjes op de minidsp knipperen, maar zou het nog kwaad kunnen dat de volle 12V niet wordt gehaald? Zo ja, dan zal de variabele weerstand vervangen moeten worden door de vaste voorgeschreven weerstand.

Updates volgen!
Je bent flink opgeschoten, mooi om te zien hoe de onderdelen hergebruikt worden. Ik zie dat je dezelfde optische connectoren gebruik, mooi spul! :)

De led op de volumeprint heeft zover ik weet alleen de functie om spanning aan te geven, anders zou je even bij Knuisje moeten navragen.

Die pushbutton ga ik morgen de conrad handleiding even voor zoeken, 2 aansluitingen moeten op de volumeprint, dit is het pushbutton gedeelte. De 2 andere aansluitingen voor de led, hier moet alleen wel de meegeleverde weerstand gebruikt worden, en dan kun je deze aansluiten op 12 volt.

Ik dacht dat de gebalanceerde minidsp 12 volt nodig had, 11,39 zal niet echt een probleem zijn denk ik. Maar ik zou me beter voelen als de multimeter op 12 volt zou staan. Dus als je dit kunt aanpassen met een andere weerstand dan zou ik dat zeker doen.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Rizzo schreef:
Hoeveel Volt AC komt er op binnen ? je moet namelijk MINIMAAL 3 Volt DC verschil hebben tussen de in en uitgang van de 317 spanningsregelaar.
Rizzo

Bericht door Rizzo »

Bedankt voor de antwoorden! De balanced uitvoering heeft inderdaad 12V nodig, dan toch maar de weerstand vervangen. De werking van de pushbutton is nu ook een stuk duidelijker.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”