Ik ben het wel met b-force eens dat een model klopt of het nou praktisch uit te voeren is ja of nee. Met een model maak je namelijk een wiskundige abstractie van de werkelijkheid. En als het wiskunde is kun je er aan rekenen tot je een ons weegt maar dan moet het gewoon kloppen. In de wiskunde kun je namelijk zonder problemen 50 dimensies maken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het in onze werkelijkheid ook realiseerbaar is.
Fysische grenzen hebben trouwens niks met afmetingen te maken. Daar moet je voor opppassen omdat het een heel stiekum anglicisme is. In het engels zeg je dat namelijk zo, maar het is letterlijk naar het nederlands vertaal incorrect. Fysical boundaries zijn gewoon afmetingsbeperkingen.
Ik heb het stukje op linkwitz gelezen en het klopt nog steeds met wat ik beweer (nee, niet zuchten!
Waarom ik zo 'vervelend' doe is juist dat als je je theorie goed hebt dat je het a) beter snapt en b) tot in het oneindige door kunt trekken. Als je theorie slecht in 1 geval geldt heb je namelijk geen theorie, want je kunt er namelijk geen voorspellingen mee doen die je kunt uittesten. Dus wetenschappelijk onbruikbaar.
De formules van b-force van maandag 20.59 kloppen volgens mij niet. Als ik heel simpel 2 invul komt ik al niet uit. Maar ik zal later nog ns proberen. En mss ff formules zodat het vlgs mij klopt. Moet ik wel weer ff graven in die logarithmes hoor.
Btw: wat bedoel je met 10log(x)? dit hoort 10 * log x te zijn en niet [sup]10[/sup]log x oftewel log x
hmm, superscript tag werkt niet