Deze versterkers waren bedoeld als experiment. Al een tijdje merkte ik dat ik dat de mooiste sets (voor mijn oren) waren samengesteld met buizen. Na een lange weg, via PassLabs zelfbouw projecten, en Hypex versterkers (en natuurlijk andere versterkers die niet klonken) heb ik de stoute schoenen aangetrokken, en een paar Meixing versterkers besteld, om te kijken hoe het in mijn set zou passen. Eigenlijk met het idee dat ik deze versterkers voor 1.500 euro ieder toch wel weer zou kunnen doorverkopen. Nou, dat is er niet van gekomen. Ze klonken al gelijk speciaal, al mankeerde er nogal wat aan ten opzichte van mijn Hypex versterkers. Ze klonken een stuk opener, maar er was nog een brom aanwezig. Het besluit werd om mijn Hypex versterkers te vervangen door deze buizen, en ze te upgraden.
Nu, 4 maanden verder weet ik hoe hij nu echt functioneert, en ben ik midden in een lange ondekkingsreis. Maar een met mooie muziek:
Without further ado:
Mijn Meixing/Tentlabs creatie. De powertube/driver kant is klaar, de ingangsversterking wordt nog aangepast.
Totaal 4 kanalen met 17W Single Ended Triode versterking. Elk kanaal heeft twee ECC82 buisjes, een 6SN7 driver, en een 845 triode buis. Natuurlijk zonder terugkoppeling!
Gr. Harry