Ondertussen ben ik al weer op nieuwe ideën gekomen. Ik wil een soort 3 weg systeem gaan bouwen, waarvan de kast bestaat uit "gestapelde lagen" MDF.
Voordeel hiervan is dat ik vrij gemakkelijk zelf de kastvorm kan bepalen (dus niet het standaard schoenendoosje).
Een aantal gegevens zijn vast:
Tweeter: Scan-Speak 2905/9900 (revelator)
Midlaag: Scan-Speak 18W8546
Submodule: Hypex HS200
Mijn idee was om een gesloten kast te maken, om het impuls gedrag (snelheid) optimaal te houden. Nu blijkt echter dat een gesloten laagkast weinig toevoegt aan mijn midlaag unit.
Alleen als ik een BR toepas, dan schiet het fase-verschil enorm omhoog. Gesloten midlaag sectie met BR laag is nagenoeg uit den boze, daar het laag dan teveel na-ijlt op het mid (merk ik nu al).
Ook het principe van de inverted horn spreekt mij erg aan, heeft dit nog invloed op de afstemming? Kan dit ook met BR (lijkt me niet dus).
Hoe moet ik omgaan met het optellen van de frequenties van de midlaag en sublaag unit?
Help nodig dus
Commentaar en aandachtspunten zijn zeer gewenst. Uiteraard ben ik niet te beroerd om zelf van alles uit te zoeken, maar voor ik mij op het duistere pas begeef, zou ik wel graag willen weten wat ongeveer de route is.