MOD:M-Audio Audiophile;Externe geluidskaart om te genieten?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

:idea: Misschien is dit iets: http://www.audioworkshop.com.hk. Je moet de AW-D3 hebben onder Audio DiY. Ziet er erg modificeerbaar uit :roll:... :?:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ha Gobla,

Dan zou ik toch maar een USB -> I2S chip nemen ipv een USB -> S/PDIF chip. En ga je die TI USB -> I2S chip dan ook zelf programmeren? Anders doet ie n.l. nix.
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Waarom een I2S terwijl de AKM direct het SPDIF signaal kan eten?

Tevens lijkt het mij voor het expiriment leuk een afzondelijke bron te gebruiken en die door de AKM te sturen (gewoon voor expirimenteer doeleinden).

Toch zal ik de gedachte van de I2S meenemen. Vooral handig als je toch eerst "budget" wil werken en een anti-jitter kan besparen.

Indien er geld over is zal ik misschien wel beide opstellingen maken en er een verslag aan koppelen :twisted:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Gobla schreef:
Waarom een I2S terwijl de AKM direct het SPDIF signaal kan eten?
Welke AKM DAC is dat dan? Ken ze alleen met I2S interface,
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Erratum: Klopt dat er geen DAC's zijn van AKM die direct het S/PDIF eten.

Hiervoor was een andere chip in gedachte (welke zou ik even moeten navragen). Maar het lijkt er dus op dat op deze manier ik alsnog anti-jitter nodig ga hebben...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Denk dat je toch beter af bent met een M-Audio Transit kaartje, iig een stuk sneller. Daar zit al een TI USB-nterface processor op met een AKM DAC.

Ik vind hem zo ook al erg goed klinken maar met modden is daar vast nog meer uit te krijgen.
Bijlagen
Transit.jpg
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Beetje oud draadje. Maar na lang overwegen wordt het een:

http://www.m-audioshop.nl/mobilerecordi ... ileusb.php
of
http://www.m-audioshop.nl/pciinterfaces ... le2496.php


(Heb ik niet in de hand welke van de 2 gezien ik deze krijg)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

De audiphile2496 is volgens mij echt wel beter. Die heb ik er ook in zitten en klinkt erg goed. Is ook nog enigszins te modden met beter filtering op de voeding.

Voor minder geld dan de audiophileusb heb je ook een EMU-0202 USB kaart (99 eu bij Feedback). Lees ik erg goede dingen over (van heuse audiopielen).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Als je een goede PCI kaart overweegt, kun je ook de EMU1212 of de Asus Xonar D1 of Dx nemen.

die hebben beiden zo ongeveer dezelfde dingen onboard en zitten beiden dan ook rond de 0,0006% THD.
Vooral de Asus is leuk geprijsd :) (goedkoper dan die Audiophile tenminste)

edit:
Het is eigenlijk zo zonde dat de EMU0202 USB geen phantom heeft
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Het is eigenlijk zo zonde dat de EMU0202 USB geen phantom heeft
Dat heb je toch ook niet nodig als een goede geluidskaart wilt om te luisteren?

Maar als je phantom power wilt kijk dan eens naar de EMU Tracker Pre. Dat is een luxere EMU 0202. Zit zelfs een aparte 5V phantom op waar je direct een electret microfoon kapseltje op aan kunt sluiten.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Die had ik nog niet eens opgemerkt thanks :)

Om te luisteren niet nee., dan voldoet hij prima (trouwens ook erg lage THD etc)
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Een gegeven paard zal ik niet in de mond kijken. Het is in ieder geval beter dan de onboard geluidskaart of mijn Creative Live! Digital.
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Sinds vandaag in bezig en werkende onder Vista x64 :!: :

M-Audio Audiophile USB.

Genieten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Kijk eens naar de M-Audio Fast track pro: Super voor het geld (178 euro/st)

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”