speaker naast piano

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maarten

speaker naast piano

Bericht door Maarten »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van de speakers gelijk naast de piano. Gaan de snaren van de piano bv mee trillen (hoorbaar natuurlijk)
Ik ga het zelf ook snel proberen, maar luister nu alleen naar compu boxjes... :?
Ben bijna klaar met mijn natuursteen S&C Quint mk2, die wou ik er naast zetten...
Laatst gewijzigd door Maarten op di 16 dec 2008, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Hier, waar de speaker op 1 meter afstand staat, is daar niks van te horen..
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Als de piano een studiepedaal heeft, deze even vastzetten. Dat scheelt resonanties.
Maarten

Bericht door Maarten »

ok, mooi. Ik ga ze wel gelijk naast de piano zetten ong. 10 cm afstand
Ja idd als ik serieus ga luisteren kan ik dat linker pedaal ook wel vast zetten.
Ik wist niet dat het linker pedaal studie pedaal heet, weer wat geleerd. :)
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Volgens mij is het studie pedaal het middelste pedaal, maar ik speel zelf geen piano.
In elk geval is het het pedaal waardoor de piano zachter speelt.
sterremuur
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Hier ook geen probleem met de speakers links en rechts van de piano.

Maar ik kan me voorstellen dat een oude piano met bovendemping wel mee kan klinken. Je kunt het testen door in een stille kamer vlak bij de piano hard in de handen te klappen. Als je de piano hoort nagalmen kun je zelf beoordelen hoe storend het is.
Naar mijn mening maakt het niks uit. Hoogstens draagt het bij aan de akoestiek. Een piano hoort gewoon goed te dempen.

Maar zet voor den grap het rechterpedaal eens vast in de onderste positie (dus ingetrapt) en maak dan eens wat herrie...
Maarten

Bericht door Maarten »

sterremuur schreef:
Je kunt het testen door in een stille kamer vlak bij de piano hard in de handen te klappen. Als je de piano hoort nagalmen kun je zelf beoordelen hoe storend het is.

Naar mijn mening maakt het niks uit. Hoogstens draagt het bij aan de akoestiek. Een piano hoort gewoon goed te dempen.

Maar zet voor den grap het rechterpedaal eens vast in de onderste positie (dus ingetrapt) en maak dan eens wat herrie...
Als ik met ingetrapt rechter pedaal hard klap maakt dat idd veel geluid, maar met het pedaal los haast niet. Dus dat zal wel goed komen denk ik...
Plaats reactie