Nee, een grenswaarde is iets persoonlijks, niet ieder gehoor is gelijk en daarnaast is er duidelijk beïnvloeding afhankelijk van gebruikte apparatuur, akoestiek etc. etc. Daarom kiezen de meeste mensen voor apparatuur die zo min mogelijk haken en ogen heeft omdat je dan niet op zoek hoeft naar een grenswaarde.b_force schreef:Dat is echter wel heel wat anders dan beweren dat een bepaalde versterker geluidstechnisch* gezien "beter" is.
Nogmaals, als je de grenswaarde niet weet, kun je daar helemaal geen uitspraken over doen.
(formeel gezien mag je daar niet eens uitspraken over doen)
Even een voorbeeld: wat koop je liever, een auto waarvan vaststaat dat hij eens in de 1000 kilometer een defect zal krijgen, of een auto die eens in de 10.000 kilometer een defect zal krijgen. Jij wilt nu gaan discussieren over welk defect van belang is bij de afweging welke auto aan te schaffen. Als beide auto's behalve de kans op een defect exact gelijk zijn heb je een punt, maar da's hier niet het geval, kortom, de discussie is zinloos.
De Tripath IS inferieur aan de UcD als we puur naar de prestaties en specificaties kijken. Of zich dat vertaalt naar een weergave die duidelijk inferieur is hangt van heel veel factoren af, echter één ding is duidelijk: het is een feit dat je met een Tripath versterker meer kans hebt op kleuring in de weergave. Da's voor mij, en vele anderen, al een reden om niet voor een Tripath versterker te kiezen. Ik ben dan verder niet geintresseerd of e.e.a. onder welke condities hoorbaar is of niet.
Daarmee is de cirkel weer rond wat mij betreft en ga ik van het mooie weer genieten, ik stel voor dat jij hetzelfde doet want deze discussie kun je tot in de lengte der dagen blijven voeren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Werkt aan z'n sociale vaardigheden