gele kaart en discussie over de scheids

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

cve

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
Laten we maar zeggen dat we hier een paar karaktervolle mensen op het forum hebben. De ene keer de een wat meer als de ander en de andere keer andersom. Praat het even uit achter de schermen en vergeet die ban. Het is niet meer als wat over en weer gekissebis. Niet de moeite waard.
Daar kan ik mij wel in vinden.

Groet, Co
k.p.

Bericht door k.p. »

cve schreef:
Leeuwarden schreef:
Laten we maar zeggen dat we hier een paar karaktervolle mensen op het forum hebben. De ene keer de een wat meer als de ander en de andere keer andersom. Praat het even uit achter de schermen en vergeet die ban. Het is niet meer als wat over en weer gekissebis. Niet de moeite waard.
Daar kan ik mij wel in vinden.

Groet, Co
Daar kan ik mij ook wel in vinden. Van beide kanten snap ik de frustratie. Er is duidelijk iets mis gegaan in de communicatie en niet zozeer in de intenties.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Okee mods... Voorstel: even de berichtjes opruimen en ban vergeten.
SARK

Bericht door SARK »

Leeuwarden schreef:
+1

ps.
De titel van dit topic is overigens wel grappig gezien de ontwikkelingen :twisted: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's
cve

Bericht door cve »

SARK schreef:
Leeuwarden schreef:
+1

ps.
De titel van dit topic is overigens wel grappig gezien de ontwikkelingen :twisted: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's
Leeuwarden for president :mrgreen: En de topictitel is inderdaad grappig. :lol:

Co
The Brick

Bericht door The Brick »

Leeuwarden schreef:
Graag. Ik vind dit wel jammer. Ook omdat ik juist benieuwd was naar de reacties en adviezen van Sander..
SARK schreef:
Inderdaad :D. Later meer over wat ik er eigenlijk mee bedoel (verassing).

Vanavond weer een update. Ondertussen heb ik nog een openstaande vraag:
The Brick schreef:
Gelukkig had mijn vader nog wat anti-kras spul, waarvan ik leerde dat het ook gewoon vilt was :D. [...] Het is best dik; ongeveer 1cm. Misschien kom ik dan weg met minder BAF wadding? Ik weet niet precies hoe die dingen zich verhouden of wat voor effect het precies heeft.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Even voor de duidelijkheid, over zaken als bannen wordt hier ZEER ZEKER niet licht gedacht! Hier is overleg over geweest met elkaar, en doorgaans zijn we buitengewoon tolerant, echter deze keer is het stuitend om iemand, die als zijn excuses heeft aangeboden nogmaals eroverheen te halen. Daarbij zal NOOIT onderscheid worden gemaakt of iemand veel of weinig aan het forum toevoegd, iedereen wordt gelijk behandeld. Mochten we het idee hebben dat Sander uit de tent wordt gelokt wordt ook tegen die bewuste persoon actie ondernomen. We zijn ons ervan bewust dat sommige hoge bomen makkelijk wind vangen en zullen ze daarin proberen te ondersteunen.

Ook wordt over ban's NIET onderhandeld. Ik begrijp jullie reactie wel, en ik schat dat Sander ze ook erg prettig vind. Als persoon had ik dit niet graag gezien voor Sander, maar als MOD kan ik me zeer achter de beslissing van het team vinden.

Graag weer on-topic nu.

Wowly
The Brick

Bericht door The Brick »

Ik snap dit niet. Niemand heeft toch iets aan zo'n beslissing? Schud dat stukje pretentie van je af en kijk eens wat de mensen hier erover zeggen. Je taak is om de meute tevreden te houden, niet om onbestaande wetten te handhaven. Zeker op zo'n kleinschalig forum.
Leeuwarden

Wowly schreef:
Even voor de duidelijkheid, over zaken als bannen wordt hier ZEER ZEKER niet licht gedacht! Hier is overleg over geweest met elkaar, en doorgaans zijn we buitengewoon tolerant, echter deze keer is het stuitend om iemand, die als zijn excuses heeft aangeboden nogmaals eroverheen te halen. Daarbij zal NOOIT onderscheid worden gemaakt of iemand veel of weinig aan het forum toevoegd, iedereen wordt gelijk behandeld. Mochten we het idee hebben dat Sander uit de tent wordt gelokt wordt ook tegen die bewuste persoon actie ondernomen. We zijn ons ervan bewust dat sommige hoge bomen makkelijk wind vangen en zullen ze daarin proberen te ondersteunen.

Ook wordt over ban's NIET onderhandeld. Ik begrijp jullie reactie wel, en ik schat dat Sander ze ook erg prettig vind. Als persoon had ik dit niet graag gezien voor Sander, maar als MOD kan ik me zeer achter de beslissing van het team vinden.

Graag weer on-topic nu.

Wowly
Dat is nu een houding waar ze in Heel Noord Afrika tegenwoordig een beetje moeite mee hebben.
Misschien moeten de mods even een topic openen waarin verweer kan worden aangetekend.
Wat hier is gebeurd is geen reden tot een ban. Ik moet zeggen dat me dit zwaar tegenvalt van het mod team.
cve

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
Wowly schreef:

Graag weer on-topic nu.

Wowly
Dat is nu een houding waar ze in Heel Noord Afrika tegenwoordig een beetje moeite mee hebben.
Misschien moeten de mods even een topic openen waarin verweer kan worden aangetekend.
Wat hier is gebeurd is geen reden tot een ban. Ik moet zeggen dat me dit zwaar tegenvalt van het mod team.
+1

Co
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Spijtig om te lezen dat Sander is gebanned van het forum, zijn bijdrage is naar mijn mening altijd bijzonder waardig. Vind het intreden van de zogenoemde uber-mod enigszins kinderachtig van toon, zoiets kan ook wel achter de schermen worden uitgevochten als er problemen worden ondervonden. Jammer dat het zo loopt!

@Leeuwarden Ik zeg, openen dat topic!

Over het creëren van ademruimte voor de driver. Bij de Paper HATT van Tony Gee wordt er zelfs een stuk uit de zijwanden weg gefreesd. Ik zou het zeker toepassen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

zingeving op het forum gebeurd door de deelnemers,niet door de mods. Deze hebben alleen een ondersteunende taak.

Mochten de mods extreem veel tijd overhebben kunnen zaken misschien uitgebreider worden besproken met de forumleden.overigens is ons forum vrij noordafrikaans. De mods worden door de mods zelf gevraagd voor hun taak, en niet democratisch gekozen.

Het spijt me dat je onze beslissing niet deelt.

Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

de ubermod is een enigszins ludieke manier om de situatie duidelijk te maken vwb de positie van de mods, niets meer en niets minder. Overigens kan deze mod wel degelijk sancties toekennen.

Wowly
cve

Bericht door cve »

Wowly schreef:
de ubermod is een enigszins ludieke manier om de situatie duidelijk te maken vwb de positie van de mods, niets meer en niets minder. Overigens kan deze mod wel degelijk sancties toekennen.

Wowly
Wat heb ik voor ludieke mogelijkheden om jullie op andere gedachten te brengen? Een poll misschien?

Groet, Co
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat dacht je van ophouden met deze topicvervuiling?
Leeuwarden

Wowly schreef:
zingeving op het forum gebeurd door de deelnemers,niet door de mods. Deze hebben alleen een ondersteunende taak.

Mochten de mods extreem veel tijd overhebben kunnen zaken misschien uitgebreider worden besproken met de forumleden.overigens is ons forum vrij noordafrikaans. De mods worden door de mods zelf gevraagd voor hun taak, en niet democratisch gekozen.

Het spijt me dat je onze beslissing niet deelt.

Wowly
Ik ben verbijsterd dat je het mod-team bevestigd als gemodelleerd naar Noord Afrikaans model. Daar zou ik niet trots op zijn.
Zover ik me kan herinneren is dit de eerste keer sinds het ontstaan van dit forum dat forumleden in verweer komen tegen een mod-team beslissing. Kan je dus stellen dat het mod-team het kennelijk goed doet. Als je stelt dat het mod-team een ondersteunende taak heeft, mag je gerust aannemen dat de beslissing die nu genomen wordt voor het eerst niet door forumleden ondersteund wordt. Het zou het mod-team sieren om de deur niet dicht te gooien.

Even een zijspoor: Koen, ik kan me van jou ook niet voorstellen dat je wil dat iemand een ban krijgt omdat je daarmee (redelijk pittig) in discussie bent. Ik heb je nog niet gehoord in deze.
Henkjan schreef:
HenkJan, zo ken ik je niet.

Om de hand even in eigen boezem te steken; Ik herinner me van lang geleden een meer dan stevige discussie met Ed. We stonden werkelijk lijnrecht tegenover elkaar. Het mooie is dat Ed en ik daar helemaal uit gekomen zijn. Eerst met behulp van het mod-team, later hebben we samen er nog een kleine mailuitwisseling over gehad om de laatste dingen uit de weg te ruimen. Geen van ons beide is toen met een ban het riet in gestuurd. Zo zou het hier ook kunnen gaan. Zo zou het hier ook moeten gaan...
The Brick

Bericht door The Brick »

Henkjan schreef:
Nee, niks daarvan. Deze situatie is een uitstekend voorbeeld van belabberd beheer. Niemand vraagt om zo'n ingrijpen. Iedereen (tot nu toe) spreekt zich tegen de genomen beslissingen. Als antwoord weigeren jullie om te schikken en proberen jullie het af te wuiven. Niemand schiet hier wat mee op.

Ik sta op het punt dit topic een maand uit te stellen. Het slaat nergens meer op, en inmiddels ook mijn doel mis (zonder feedback van Sander).
Koen K

Bericht door Koen K »

Leeuwarden schreef:
Even een zijspoor: Koen, ik kan me van jou ook niet voorstellen dat je wil dat iemand een ban krijgt omdat je daarmee (redelijk pittig) in discussie bent. Ik heb je nog niet gehoord in deze.
Ik heb er niet verder op gereageerd omdat ik als betrokkene niet het idee had / heb dat ik daartoe in de positie ben, maar aangezien je het wilt weten: nee, ik vind een ban niet nodig.
Leeuwarden schreef:
[...] Geen van ons beide is toen met een ban het riet in gestuurd. Zo zou het hier ook kunnen gaan. Zo zou het hier ook moeten gaan...
Dat vind ik ook en ik ben van mening dat ik me niet onredelijk heb opgesteld door met excuses aan te komen voor de bewuste zin. Niet omdat de mods zich ermee bemoeiden, maar omdat ik het niet netjes vind om zoiets te schrijven - ongeacht hoe iemand zich jegens mij opstelt - en daar dus ook daadwerkelijk spijt van heb. Hoe dan ook: inhoudelijke zaken laten zich gemakkelijk oplossen, maar als Sander zo'n probleem met mij als persoon heeft (terwijl we elkaar eigenlijk niet kennen) zie ik niet hoe ik daar iets aan kan veranderen :?

Verder snap ik nog steeds niet waarom zowel Sander als Arno het wenselijk vonden dat ik voor de inhoudelijke kant van de zaak mijn excuses zou aanbieden. Ik zat er immers in dit geval naast en heb dat ook gewoon toegegeven naar aanleiding van de tekening van Arno. Daarmee zou díe kous gewoon af moeten zijn.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

The Brick schreef:
Deze situatie is een uitstekend voorbeeld van belabberd beheer. Niemand vraagt om zo'n ingrijpen. Iedereen (tot nu toe) spreekt zich tegen de genomen beslissingen. Als antwoord weigeren jullie om te schikken en proberen jullie het af te wuiven.
Ik heb om sfeermakerij te voorkomen mijn mail over de MOD beslissing per PB gedaan. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en weet hoeveel energie het kan kosten, maar dat bespeur ik niet bij Koen. Dat neemt niet weg dat hier beslissingen genomen worden die niet ter discussie gesteld gaan worden. Het zou daarom prettig zijn voor de sfeer als hier de meningen nu niet gaan doorslaan in een motie van wantrouwen. Iedereen kan begrijpen dat er een aantal zeer gewaardeerde forumleden/mods hierover het nodige besproken hebben en het niet verdienen zo respectloos in het ongelijk gesteld te moeten worden, er zitten gewoon mensen achter die hier echt niet vrolijk van worden.

Of ik het nu eens ben met de beslissing doet er niet toe, het is niet aan mij hier (noch iemand anders) de boel zo ter discussie te stellen. En ik denk dat de meesten het daar wel over eens zullen zijn. Ik hoop dat dit merkbaar is in de volgende reacties.
Laatst gewijzigd door wouter op ma 28 mar 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mphus

Bericht door Mphus »

+1 voor wouter
cve

Bericht door cve »

De mods doen het in mijn ogen vrijwel altijd prima. Alleen deze ene keer vind ik de reactie echt overdreven. Het afkappen van de discussie op dit moment kan echt niet. In een eerder stadium had ik al bedenkingen tegen de complimenten die Wowly aan Koen gaf. Dit werd door mij uitgelegd als partijdig en dat gevoel is de hele dag blijven hangen en zelfs versterkt. Het is natuurlijk allemaal met de beste bedoelingen gedaan maar ik snap het niet. Ik wil niemand kwetsen, zeker het modteam niet maar dit voelt echt heel vervelend.

Groet, Co
Ronkel

Bericht door Ronkel »

SSassen schreef:
Koen K schreef:
Jij bent degene die ermee aankomt... Maar blijkbaar heb je dus geen metingen om je bewering dat het belangrijk is te staven.
Koen,

Nu moet je eens goed luisteren. Ik ben dat studentikoze eigenwijze gedrag van je inmiddels goed zat. Ik hoef dit niet te onderbouwen, omdat ik jou geen verantwoording schuldig ben. Als jij of iemand anders vindt dat het niet hoeft, prima, jouw c.q. zijn keuze. Ik weet echter uit ervaring dat een driver met een grote magneet (magneet = zelfde diameter als conus) die in een dikke baffle wordt ingebouwd last krijgt van compressie omdat de stromingsweerstand van de lucht langs deze opening (erg) hoog is en ook nog eens afhankelijk van frequentie en uitslag, kortom da's niet bevordelijk voor de juiste werking van de driver en daarmee voor de weergave.

Het zou je sieren niet alles ter discussie te stellen wat forumleden met tientallen jaren ervaring hier als advies meegeven, je bent zelf nog niet eens droog achter je oren wat luidsprekerbouw en ontwerp betreft omdat je net je eerste ontwerp hebt afgerond. Dat maakt je bij lange na nog geen expert, verre van dat. Enige terughoudenheid en bereidwilligheid te leren van forumleden met meer kennis en ervaring lijkt me dan wel op z'n plaats.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Ik denk dat Sander een gewaardeerd forumlid is, maar ik vind bovenstaande tekst toch een wat overdreven en niet zo nette reactie. Koen stelde een vraag, door vragen te stellen komen we verder toch?

Los van de vraag of er een ban nodig is, is het misschien een goed idee om het er met de betrokkenen nog ff over te hebben. Er is ergens wat irritatie en het is denk ik goed om erachter te komen waar dat door komt. Een ban alleen doet dat niet.
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Wel jammer voor de topicstarter dat zijn topic zo vervuild wordt door een discussie en de daarop volgende ban.
Ik kan me de ban door de Mods wel voorstellen, hopelijk kunnen de topicstarter en Sander via PB's wel de gewenste informatie uitwisselen, want daar was het in topic eigenlijk om te doen.

En nu snel die discussie tussen Koen en Sander uit het topic knippen en ergens anders neerzetten. De ban-wel ban-niet discussie is best aardig en ook zinnig, maar ik wil hier gewoon lezen over luidsprekers. Dus mods, modden die handel!
Rizzo

Bericht door Rizzo »

cve schreef:
De mods doen het in mijn ogen vrijwel altijd prima. Alleen deze ene keer vind ik de reactie echt overdreven. Het afkappen van de discussie op dit moment kan echt niet. In een eerder stadium had ik al bedenkingen tegen de complimenten die Wowly aan Koen gaf. Dit werd door mij uitgelegd als partijdig en dat gevoel is de hele dag blijven hangen en zelfs versterkt. Het is natuurlijk allemaal met de beste bedoelingen gedaan maar ik snap het niet. Ik wil niemand kwetsen, zeker het modteam niet maar dit voelt echt heel vervelend.

Groet, Co
+1

Groet,

Rizzo
knuisje

Bericht door knuisje »

:-"
Bijlagen
Sassiness.png
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”