ZIF kabel verlengen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
ZIF kabel verlengen
Ik ben op zoek naar het volgende, maar weet niet zeker of het bestaat: in een applicatie komt een flex kabeltje, 24 pins, uit in een ZIF connector met een pitch van 1mm. Dit kabeltje wil ik verlengen, naar bv 25mm lengte toe.
Weet iemand of dit zo te koop is, en waar? Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een flex kabeltje met een ZIF connector eraan die ik als 'verlengkabel' kan gebruiken.
Weet iemand of dit zo te koop is, en waar? Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een flex kabeltje met een ZIF connector eraan die ik als 'verlengkabel' kan gebruiken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: ZIF kabel verlengen
ZIF staat voor Zero Insertion Force, en ziet eruit zoals op het plaatje Hans. Ik zou dus graag zoiets willen verlengen, en zoek daar voor een cable assembly, of iets dergelijks.
ZIF = Zero Insertion Force.
Oftewel een programmeer voet met een hendeltje om het IC vast te klemmen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dat heet ook ZIF dacht ik ja, maar dat bedoel ik dus niet. Ik bedoel de cable to board verbinding zoals op het plaatje dat ik eerder postte.ray5150 schreef:ZIF = Zero Insertion Force.
Nu weet ik het weer, het werd vroeger meen ik ook gebruikt die naam voor de processoren die in een moederbord konden gezet.
De ZIF socket, bij de introductie van de 486 als ik het goed heb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Insertion_Force
De ZIF socket, bij de introductie van de 486 als ik het goed heb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Insertion_Force
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Zou goed kunnen.. iemand nog een idee over waar de gevraagde ZIF verlenger te koop is? Als het niet te krijgen is ga ik het zelf maken, op dit moment heeft kopen (tijd) de voorkeur.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Niet gevonden, uiteindelijk zelf gemaakt. ZIF connector van het bordje verwijderd, 0.3mm gelakt koperdraad op de padjes gesoldeerd, smeltlijm als 'borg' aangebracht. Vervolgens met isolatietape een soort van bandkabel gemaakt, en aan de andere kant aan het display bevestigd. Oja, het werkt ook nog 
Dat lijkt mij echt wel miereneukkerig werk zeg, maar het is dus gelukt!!
.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Het is wel te doen hoor, 1mm pitch is ook weer niet zo klein. Grootste zorg is geen sluiting maken. Even goed voor gaan zitten dan lukt het wel.