klopt dat schema wel, + versterker naar - speakers zo staan ze toch alle 3 uit faseMartijn H schreef:Om het project compleet te maken post ik het filterschema van de vloerstaande mtm's. Inhoud van de vloerstaanders is ongeveer 10 liter en de bovenste midwoofer zit 6 cm onder de bovenste rand. Breedte excl. facet is gelijk aan de HDS woofer.
Als ik het niet vergeet kan ik deze wel meenemen naar Breda! Denk dat ze daar wel goed spelen icm een sub (of 2 of 3)..
Surround speakers ala B&O
Moderator: Beheerdersteam
Re: Surround speakers ala B&O
Oh dat heb je goed gezien! Je kan inderdaad beter de units van de mtm allemaal andersom aansluiten, of je bedenkt dat je alleen luidsprekerkabelaansluiting (amp) ompoolt. Dan klopt de fase weer met de center. Echter of je nou alle drivers ompoolt of zo laat, maakt niet uit voor de respons wanneer je de center niet zou bouwen en alleen de mtm's gebruikt.. In het schema is dit alleen om aan te geven of speakers omgepoold aangesloten moeten worden. Het schema wat je post is van de mtm vloerstaanders. Dat andere schema is voor de center.
Als je de vloerstaanders/center iets anders wil nabouwen dan moet je de afmetingen van de voorkant en de inhoud van de kast gelijk houden. Je hoeft dus niks 100% precies na te bouwen als je hetzelfde filter wil gebruiken.
Als je speakerunits gaat toevoegen of de opstelling van de units verandert klopt het filterschema niet meer. Een tweede tweeter uit fase gaat dus niet werken. De vraag is ook of dat nodig is bij deze speakers, omdat ze vrij breed en neutraal afstralen.
Als je de vloerstaanders/center iets anders wil nabouwen dan moet je de afmetingen van de voorkant en de inhoud van de kast gelijk houden. Je hoeft dus niks 100% precies na te bouwen als je hetzelfde filter wil gebruiken.
Als je speakerunits gaat toevoegen of de opstelling van de units verandert klopt het filterschema niet meer. Een tweede tweeter uit fase gaat dus niet werken. De vraag is ook of dat nodig is bij deze speakers, omdat ze vrij breed en neutraal afstralen.
4 in het mid en hoog en 6 ohm in het laag. Dat kan elke versterker aan..