DJ case

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mischa72
Contacteer:

DJ case

Bericht door mischa72 »

Hallo allemaal,

Een lang gekoesterde wens wordt werkelijkheid: Mischa72 heeft zijn eigen DJ-set. Ik ben de case nog in elkaar aan het zetten waar mijn mixer, processor/crossover en muziek-pc in komen te zitten. Ik heb een opzetje gemaakt hoe ik de aansluitingen wil plaatsen. Ik heb hierbij rekening gehouden met een beetje afstand tussen LF en 50Hz netspanning. Volgens mij is USB niet zo gevoelig voor verstoringen, dus die zou ik er wel bij kunnen zetten.

Mogelijk hebben jullie nog een idee wat ik nog zou kunnen toevoegen? Naar mijn mening zit het gros erin, maar goed, mogelijk zijn er hier nog DJ's met ervaring die nog tips hebben.

Alvast bedankt.

Groeten,
Mischa
Bijlagen
DJCase.JPG
Laatst gewijzigd door mischa72 op za 05 feb 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
teacher

Re: DJ case

Bericht door teacher »

(aansluitingen voor) zwanenhalsjes met verlichting?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

teacher schreef:
(aansluitingen voor) zwanenhalsjes met verlichting?
Zeer goeie tip, met plannen van de setup wel aan gedacht, maar nu vergeten.

Ik heb de volgende wijzigingen aangebracht:
- Aan linkerzijde maar 1 XLR
- USB-aansluitingen op de plek van de blindstoppen (onder elkaar)
- Extra powercon aansluiting bovenin.

In beide bovenhoeken heb ik nog een plekkie over, dus dat moet kunnen. Mogelijk zelfs 2 lampjes, zodat ik er eentje links naast de case kan laten schijnen voor het toetsenbord. Ik zie ze op mixers vaak met BNC of XLR. Iemand misschien tips welke de beste verbinding geeft of op dit moment nog het meest gebruikt wordt?

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
precosser
Moet ik dit lezen als processor, compressor, of crossover... :mrgreen:
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Waar zie je dat staan dan? :twisted: :twisted:

Zal de snelheid zijn denk ik.

Inmiddels heb ik alles vastgezet en is de case bijna klaar. Gaat zo stilletjes nog best veel tijd in zitten.

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

Bouw je de case ook zelf?
Ik ga er van uit dat het zo'n flightcase is met een deksel aan de boven-en voorkant.
Die bakken zijn vaak nog behoorlijk aan de prijs.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Die case heb ik gekocht, daar ga ik zelf niet aan bouwen. Je bouwt het toch zwaarder dan nodig en als ik kijk hoeveel tijd ik dit weekend bezig ben geweest met het bedraden ervan.......

Maar goed, de case is zo goed als klaar. Van de week nog even zo'n TS35-railtje erin proppen voor de spanningsverdeling met daarop uiteraard..... WAGO-klemmen. Ik sluit de rest van de apparatuur ook vast aan (de apparaatstekkers niet in een verdeeldoos, maar gewoon met korte lijntjes naar het verdeelblok. Als ik iets zou moeten uitbouwen kan ik die gemakkelijk los maken en ik hou de hoeveelheid bekabeling tot een minimum beperkt.

De bedrading van de ampcase is ook zo goed als af. Morgen nog even langs de Gamma om een paar verdeeldozen te halen die ik voorzie van PowerCon stekkers. Daarna nog een paar korte USB-kabeltjes maken ( A-B ca 30cm) en ik ben klaar. Alle voedingsbedrading is overigens 3x 2,5mm². Ook de voeding naar de ampcase en van de ampcase naar de mixercase zijn 2,5mm². Zo moet ik het wel een tijdje kunnen volhouden.

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

:foto:
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

mischa72 schreef:

Mogelijk hebben jullie nog een idee wat ik nog zou kunnen toevoegen? Naar mijn mening zit het gros erin, maar goed, mogelijk zijn er hier nog DJ's met ervaring die nog tips hebben.

Alvast bedankt.

Groeten,
Mischa
Schroefjes om de connectoren vast ze zetten? :sure:
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

He he, dat daar niemand eerder mee is gekomen.....

De metalen aanslutingen heb ik met popnagels vastgezet, de rest met bout/moertjes.

Foto's komen zo snel mogelijk. Moet eerst de case nog klaar maken voor de pc.

Groeten,
Mischa
teacher

Bericht door teacher »

mischa72 schreef:
Ik zie ze op mixers vaak met BNC of XLR. Iemand misschien tips welke de beste verbinding geeft of op dit moment nog het meest gebruikt wordt?
In "mijn tijd" was het altijd BNC. Als je ergens kwam waar een afgeragde set stond werd dat wel eens een beetje gammel.
Maar kijk anders even hier: http://www.thomann.de/nl/zwanenhalslampen.html
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Dank je. Ik denk er nog over gewoon een beugel te maken die boven het mengpaneel hang, die ik dus gewoon plat kan klappen als ik moet transporteren (dus binnen de kist valt).

Groeten,
Mischa
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Een dj case. leuk.. foto's?
En wat voor apparatuur gaat erin? Draai je met cd's? Vinyl? of mp3?

Ik heb anders ook leuk spul staan hier.. +/- 800 platen
2x sync xtrm-1 draaitafels
2x american audio psx cd spelers
1x pioneer djm 500 mixer

en een custom made opname koffer voor live opnames.
In de koffer zit een compacte 4 kanaals mixer met 2 microfoon kanalen en 2 stereo kanalen.
opnames worden dan verder gemaakt met een iriver ihp120 en ikey 1. De ikey is de backup apparaat.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn draaicase klaar, maar bij het testen een klein probleem:
Ik hoor de computer fluiten via de speakers. Ik weet zeker dat het de pc is, omdat het geluid weg is als ik deze uitzet. Zijn er mogelijkheden om dit fenomeen tegen te gaan of is het een kwestie van de pc eruit halen en in een aparte case zetten?

Het betreft een DAP case met 4HE aan de voorkant en achterkant en 10HE bovenop. De mixer is een Reloop RMX40BPM, deze ligt uiteraard bovenin. In het front zit een Behringer DCX2496 bevestigd en daaronder zit de pc (Dell GX280SFF). Ik heb de Behringer even uit de audioketen gelaten omdat ik deze nog moet instellen.

Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Groeten,
Mischa
Bijlagen
Case01.jpg.jpg
Case02.jpg.jpg
Case03.jpg.jpg
Een goeie energiedistributie hoort er natuurlijk ook bij !
Een goeie energiedistributie hoort er natuurlijk ook bij !
Laatst gewijzigd door mischa72 op zo 27 feb 2011, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Geen idee, wel opmerkelijk. Ik heb een GX270 met 2x ADA8000 (8 kanaals DA/AD converters, mic preamps + outputs) en een DEQ2496 in een flightcase zitten. Nooit fluitjes of andere gekke geluiden van gehad.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

O ja, de koppeling tussen pc en mixer vergeten te vermelden: 2x Behringer UCA202.

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik heb wel eens eerder over zo'n soort probleem gelezen, de oorzaak is vaak een aardlus tussen PC en mengtafel of versterker.
De makkelijkeste oplossing is een lijn-scheidings trafo tussen pc en mengtafel (ook wel ground-loop-isolator genoemd)
Bijna iedere Car-audio zaak verkoopt die dingen.

Voorbeeld:
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... cts_id=205
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Nou, toen ik de pc uit de case haalde, was het gefluit verdwenen. Nu heb ik problemen om de kanalen goed te scheiden vanuit mijn 2 Behringer UCA-202 USB geluidskaartjes. Ik wilde ze graag zo configureren dat één UCA de muziek naar de master doorgaf en de andere als PFL te gebruiken was. Helaas is dit via de ASIO-driver niet mogelijk :( .

Ik heb nu besloten om het moederbord uit de kast te halen en in een aparte case te bouwen, waardoor ik een fullsize Soundblaster Audigy 2 kan inbouwen. Het liefste zou ik een Audigy 2 ZS gebruiken, maar die zijn behoorlijk duurder en de specs ontlopen elkaar niet extreem veel. Hierdoor kan ik mijn kanalen vanuit de software over de uitgangen van de Audigy verdelen.

De PC komt nu in een aparte case waar ook de monitor in komt te liggen. Helaas kan mijn bedradingsplan nu de vuilnisbak in. Ik kan op zoek naar een degelijke verbinding tussen de PC-case en de mixercase. Dit zijn maximaal 4 stereo signalen. Ik vraag me nu af of dit met 4-polige XLR-pluggen een beetje te doen is en hoe ik de overspraak tussen de kanalen zo laag mogelijk hou. De lengte van de kabel hoeft niet extreem lang te zijn, maximaal 2 meter.

Iemand tips met betrekking tot de toe te passen verbinding en kabel?

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

Er is een merk connectoren dat ook veel gebuikt wordt voor multikabels op podia. Harting heet dat geloof ik.
bommes
Contacteer:

Bericht door bommes »

dat is inderdaad harting.
ik zou je meteen aanraden om een connector te nemen
met meer dan 4polen.
misschien wil je in de toekomst een fx gaan gebruiken.
of weet ik veel wat waar je extra kanalen voor nodog hebt.

over de geluidskaart:
misschien is een externe usb kaart een goede overweging??
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

mischa72 schreef:
vanuit mijn 2 Behringer UCA-202 USB geluidskaartjes.
Kijk eens wat ik al geprobeerd heb :wink: :wink:

Ik heb er vandaag ook over zitten denken om een kabel/stekker te pakken met meer aders dan noodzakelijk. Voor FX heb ik dat niet nodig, omdat er in mijn mixercase plaats genoeg is voor een effectapparaat of zo. Nu maar eens op zoek naar geschikte stekkers.

Heeft er nog iemand ervaring met de verschillen tussen de Audigy 2 en de Audigy 2 ZS?

Groeten,
Mischa
bommes
Contacteer:

Bericht door bommes »

mischa72 schreef:
mischa72 schreef:
vanuit mijn 2 Behringer UCA-202 USB geluidskaartjes.
Kijk eens wat ik al geprobeerd heb :wink: :wink:

Groeten,
Mischa
sorry reageerde via foon, valt het op dat ik niet zie dan??
:oops:
Plaats reactie