Eltax Monitor III of IX?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eltax Monitor III of IX?
Doe ik het op deze manier goed?
http://i709.photobucket.com/albums/ww95 ... 100241.jpg
En dan één stel kabels bovenin de speaker, en eentje onderin?
http://i709.photobucket.com/albums/ww95 ... 100241.jpg
En dan één stel kabels bovenin de speaker, en eentje onderin?
Re: Eltax Monitor III of IX?
Zit er niet een plaatje bij die ze zelf al verbind zodat je niet perse hoeft te bi-wiringen.
Wel handig Sjons Dan kun je elke week een andere veel te dure set proberen
Hebben ze nog gezegd hoe laad ze ze zouden brengen?
Wel handig Sjons Dan kun je elke week een andere veel te dure set proberen
Hebben ze nog gezegd hoe laad ze ze zouden brengen?
Re: Eltax Monitor III of IX?
Ze zijn zojuist gearriveerd. Ik alle kabels keurig klaar gelegd dus het was een kwestie van aansluiten. Linker kanaal van mijn versterker heeft het begeven, ik krijg er geen fatsoenlijk geluid uit. De muziek is er, met een hoop gekraak en gedoe helaas. Rechts is prima. Iemand ideeën?
Re: Eltax Monitor III of IX?
Even links en rechts omwisselen, zowel de speakers als de bron en kijken of het meeverhuisd. Wanneer je elke keer geraak uit de linker versterker hebt is hij kaduuk
.
Re: Eltax Monitor III of IX?
telkens linksForza schreef:Even links en rechts omwisselen, zowel de speakers als de bron en kijken of het meeverhuisd. Wanneer je elke keer geraak uit de linker versterker hebt is hij kaduuk.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Zondag heb ik alweer een andere versterker tot mijn beschikking. Een philips, schijnt een goede te zijn. Type weet ik niet, dat laat ik allemaal weten. Tot die tijd:
old vs new
old vs new
Re: Eltax Monitor III of IX?
Helaas mijn derde post op rij, maar ik pas in de doos!

wat verveling al niet doet

wat verveling al niet doet
Re: Eltax Monitor III of IX?
Mooi dat ze netjes zijn aangekomen. maar nu ben je van het ene probleem weer bij het volgende probleem aangekomen 
succes met de andere versterker.
succes met de andere versterker.
Re: Eltax Monitor III of IX?

helaas is de blauwe verlichting wel stuk, misschien leuk om nog een keer te repareren. Tot nu toe ben ik hartstikke tevreden. Het klinkt een stuk minder dof en minder zwaar dan met de denon. Morgen zal ik wel wat meer laten weten.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Nou goed, aandachtig geluisterd en het klinkt O-K. De JBL's willen erg dreunen, ik voel het laag meer dan dat ik het hoor. De hoge tonen zijn aanwezig maar missen detail, en het midden is dof en vrij zacht. Het klinkt prettig maar niet zoals het bedoeld is. Muziek van o.a deadmau5 klinkt erg lekker, maar de muziek die ik luister komt er eigenlijk niet heel erg goed uit.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Dus een beetje een teleur stelling hoor ik. Misschien ligt het aan de boxen zelf maar het kan zijn dat het laag zo hard dreunt dat je de rest minder hoort.
Trouwens het is niet zo verwonderlijk dat Deadmau5 wel klinkt. Dat lukt met een subwoofer alleen al
De plaatsing zou je ook nog mee kunnen spelen. Waardoor het laag met wat geluk natuurlijk wegvalt en je hopelijk meer detail hoort.
Trouwens het is niet zo verwonderlijk dat Deadmau5 wel klinkt. Dat lukt met een subwoofer alleen al
De plaatsing zou je ook nog mee kunnen spelen. Waardoor het laag met wat geluk natuurlijk wegvalt en je hopelijk meer detail hoort.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Ik heb de bass al flink terug gedraaid, loudness is uit. Als ik mijn oude (nog werkende) mission aansluit hoor je duidelijk verschil. De mission klinkt vind ik zelf een stuk beter.
Re: Eltax Monitor III of IX?
TJa, daar weet ik zo ook geen raad op. Mijn vermoeden is dat het ligt aan de kamer maar dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat er gewoon meer bas in zit dan detail.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Ik heb ze nu een tijdje in huis, elke dag even laten spelen op een vrij bescheiden volume. Ook heb ik ze een stukje naar voren gehaald en er spikes onder gezet. Ze klinken een stuk prettiger nu. Het doffe zware is er een beetje vanaf. Gisteren alleen thuis, dus even het volume open gedraaid. Totaal geen vervorming, allemaal prima. Alleen de fronts gaan heel vervelend klapperen. Zonder fronts vind ik ze afgrijselijk lelijk, ook heb ik regelmatig nogal lompe vrienden op bezoek dus bij voorkeur laat ik ze er voor. Is hier wat aan te doen of is dit een nadeel waar ik het mee zal moeten doen?
Re: Eltax Monitor III of IX?
De kast opnieuw bouwen in je eigen stijl 
Je mag hem wel aardig hard hebben om klapperende frondjes te krijgen. Of de frondjes zijn zo slecht
Je mag hem wel aardig hard hebben om klapperende frondjes te krijgen. Of de frondjes zijn zo slecht
Re: Eltax Monitor III of IX?
Qua volume viel het nog wel mee, dat frontjes zijn echt slecht. Ik kon mezelf nog horen zingen 
Re: Eltax Monitor III of IX?
Het geklapper van de frontjes inmiddels opgelost met behulp van wat dubbelzijdig plakband tegen de kast. Het stopt het klapperen niet helemaal, maar het dempt het geluid er van wel. Inmiddels ook gewisseld van iphone als speler naar playstation 3 gewisseld, het geluid daarvan is stukken beter.
Een van mijn vrienden heeft de eltax monitor III aangeschaft, ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze ben gegaan.
Verder niet zoveel te melden, ik ben tevreden in ieder geval!
Een van mijn vrienden heeft de eltax monitor III aangeschaft, ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze ben gegaan.
Verder niet zoveel te melden, ik ben tevreden in ieder geval!
Re: Eltax Monitor III of IX?
De conus oogt wel een beetje goedkoop of valt dat wel mee in het echt?
Re: Eltax Monitor III of IX?
Het gaat wel. Ik heb het slechter gezien. De dikke rubberen rand helpt qua uitstraling niet. Het is misschien nodig, ze komen af en toe nogal ver naar buiten. De bassen vervormen ook op een oorverdovend volume niet. Misschien leuk voor een tuin feestje. Ik vind de aluminium randen om de connussen wel heel erg lelijk. Het uiterlijk had van mij wat strakker gemogen. Maar goed, met de fronts ervoor ziet niemand dat.
Re: Eltax Monitor III of IX?
Nog een beetje door zeuren en dan begin je met je eigen boxen te bouwen
Ik dacht dat dat aluminium plastic was dus dat valt weer mee
Voor de fronds. Kun je er niet een stripje onder lijmen? Waarschijnlijk is de constructie te lang met te weinig ondersteuning.
Ik dacht dat dat aluminium plastic was dus dat valt weer mee
Voor de fronds. Kun je er niet een stripje onder lijmen? Waarschijnlijk is de constructie te lang met te weinig ondersteuning.
