Hoi Allemaal,
Op termijn wil ik van een 2.1 sub opstelling naar een cornerwoofer opstelling. Aangezien in mijn huidige sub een scanspeak 23w zit, vraag ik me af of deze woofer ook als cornerwoofer ingezet worden. In dat geval hoef ik slechts 1 woofer erbij te halen (een prijzige, dat wel).
Ik twijfel hieraan, want de 23w is volgens mij als een echte subdriver ontworpen. Bij een cornerwoofer moet er echter redelijk hoog (+/- 300hz) gecrossed kunnen worden. Bovendien is het rendement van deze driver erg laag.
Mochten jullie deze driver afraden dan denk ik aan de peerless XXLS-12 zwart ALU835017 die Asterduc ook heeft gebruikt in zijn topic over de RAPide.
Want denken jullie?
Scan Speak 23W als cornerwoofer?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan Speak 23W als cornerwoofer?
Dit weekend het internet afgestruind om informatie in te winnen over de 23w. Behalve het enorme lage rendement en de lage spl, toch overwegend lovende berichten.
Wat het rendement en de spl betreft, tot nu toe is in mijn woonkamer 1 23w voldoende voor mijn luistervolume. Met 2 stuks, ieder in een hoek moet dit dus goed gaan. Daarnaast zijn de vervormingscijfers erg laag en meet hij behoorlijk recht tot 1khz. Al met al lijkt het nog niet een zo'n gekken optie om met deze driver cornerwoofers te gaan bouwen. Ik heb er tenslotte al 1, en 1 erbij is nog steeds goedkoper dan 2x een peerless XXLS 12.
Wat het rendement en de spl betreft, tot nu toe is in mijn woonkamer 1 23w voldoende voor mijn luistervolume. Met 2 stuks, ieder in een hoek moet dit dus goed gaan. Daarnaast zijn de vervormingscijfers erg laag en meet hij behoorlijk recht tot 1khz. Al met al lijkt het nog niet een zo'n gekken optie om met deze driver cornerwoofers te gaan bouwen. Ik heb er tenslotte al 1, en 1 erbij is nog steeds goedkoper dan 2x een peerless XXLS 12.
Re: Scan Speak 23W als cornerwoofer?
Prima keuze dan toch! Met een br kan je misschien nog wat output winnen? Maar gesloten neemt het minder ruimte in beslag..