hallo allemaal,
Ik ben op het forum terecht gekomen omdat ik met het volgende idee rondloop.
Ik wil een in een zelfgemaakt aluminium behuizing een HTPC bouwen, welke intern is aangesloten op een mooie 5.1 versterker. Dit alles moet in een behuizing van maatje versterker komen.
het idee is om aan de onder en bovenkant een gebogen aluminium buis te maken, met daarin gesoldeerd/gelijmd aluminium platen.
Graag jullie suggesties voor eventueel te gebruiken materialen en apparatuur??
groetjes, stefan
zelfbouwproject HTPC met ingebouwde versterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: zelfbouwproject HTPC met ingebouwde versterker
stefan schreef:Dit alles moet in een behuizing van maatje versterker komen.
Gezien het formaat van de behuizing en het feit dat hetgeen normaliter in zo'n behuizing zit samen met een pc in zo'n behuizing moet zit hier je grootste uitdaging denk ik. Ik denk dat de belangrijkste vraag is: hoe groot mag het worden?
Een pc heeft ruimte nodig, een 5.1 versterker ook (zeker als de DSP en al er ook nog bij moet).
Groeten Mark
Het lijkt mij niet geheel onmogelijk om te produceren.
Ik weet niet precies hoeveel ruimte een versterker in neemt maar als je het geduld kunt opbrengen tot dit uit is moet het mogelijk zijn.
Hoe je met overspraak zit weet ik niet, maar het lijkt me dat je daar moeilijk onderuit komt aangezien alle componenten (" PC, schakelende voeding" en versterker) dicht op elkaar komen te zitten.
Ik weet niet precies hoeveel ruimte een versterker in neemt maar als je het geduld kunt opbrengen tot dit uit is moet het mogelijk zijn.
Hoe je met overspraak zit weet ik niet, maar het lijkt me dat je daar moeilijk onderuit komt aangezien alle componenten (" PC, schakelende voeding" en versterker) dicht op elkaar komen te zitten.