Hoi,
Wil een kleine sub maken in een dichte behuizing met een plate-amp.
De Tangband W6-1139 is voor dit project het meest geschikt (sub voor bij de pc). Er zijn echter diverse versies in omloop, de SA, SH, SI en SG.
De SH is 2x4ohm, SG 4ohm, SI 4ohm.
De SI is de enige die voorkomt op de site van TB, is dit dan de nieuwste versie?
Optie is om 2 subwoofers te gebruiken....
Amanda
Tangband W6-1139 welke versie nemen?
Moderator: Beheerdersteam
leuk woofertje (enkel spoels versie), daar heb ik er ook nog twee van liggen.
Je kan hem natuurlijk in een GHP kastje proppen met een Mivoc AM80(laatste versie).
Kastje wordt dan '7 á 8 liter, en dan een elco ervoor van 680uf of 820 (al naar gelang de gewenste curve)
Dan heb je een mini-sub die alle anderen in deze catagorie wegblaast
Als je voor bassreflex gaat zou ik twee passieve radiatoren van Dayton inzetten (aan iedere zijkant eentje). Die woofer kan zo veel lucht verplaatsen dat een 20cm passieve radiatior niet voldoende is).
Als bassreflexkastje heeft hij genoeg aan ca. 15 liter, stem de passieve radiatoren af op ca. 32 hz en je hebt een super-mini-sub
Je kan hem natuurlijk in een GHP kastje proppen met een Mivoc AM80(laatste versie).
Kastje wordt dan '7 á 8 liter, en dan een elco ervoor van 680uf of 820 (al naar gelang de gewenste curve)
Dan heb je een mini-sub die alle anderen in deze catagorie wegblaast
Als je voor bassreflex gaat zou ik twee passieve radiatoren van Dayton inzetten (aan iedere zijkant eentje). Die woofer kan zo veel lucht verplaatsen dat een 20cm passieve radiatior niet voldoende is).
Als bassreflexkastje heeft hij genoeg aan ca. 15 liter, stem de passieve radiatoren af op ca. 32 hz en je hebt een super-mini-sub
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe
Als het er 2 worden komen ze op 1 amp te staan.
Misschien probeer ik eerst 1 sub om te kijken hoe dit klinkt, het wordt iedergeval een gesloten kastje van ongeveer 10 liter of met 2 subjes 20 liter....
De amp die ik gebruik is er eentje van Conrad, 150 wat bij 8ohm.
Als het er 2 worden komen ze op 1 amp te staan.
Misschien probeer ik eerst 1 sub om te kijken hoe dit klinkt, het wordt iedergeval een gesloten kastje van ongeveer 10 liter of met 2 subjes 20 liter....
De amp die ik gebruik is er eentje van Conrad, 150 wat bij 8ohm.