Hallo allemaal,
Ik ben de schakeling van een paartje oude filters aan het uitvogelen, maar ik weet er zo weinig van dat ik niet zeker van mezelf ben. Kan iemand bevestigen danwel ontkennen dat ik op de goede weg ben? Excuses voor het vreselijke paint tekeningetje, ik heb nog geen ervaringen met Eagle en mijn Cad programma heeft geen componentenlibrary.
Naar mijn idee is luidspreker 1 de tweeter, 2 de middentoner en 3 de woofer. Kantelfrequenties heb ik nog geen benul van. Voor wie de componentenwaarde niet kan lezen: speaker 1 heeft een 0,8 mH spoel parallel, speaker 2 een 16 uf bipolaire elco in serie en speaker drie heeft die elco ook en daarna een 2,0 mH spoel in serie en een 50 uf bipolair parallel.
Met vriendelijke groet, Paul
Hulp gevraagd bij reverse engeneering
Moderator: Beheerdersteam
Er moet bij luidspreker 1 nog een condensator in serie, anders is de impedantie bij de lage tonen te laag.
Edit: het lijkt me niet logisch dat er in luidsprekers zomaar zo een spoel staat, want zo worden de lage tonen kortgesloten. Het lijkt mij logischer als de grote spoel in serie met de woofer staan, de grote condensator en kleine spoel in serie met de middentoner en de kleine condensator in serie met de tweeter (standaard 1e orde filter).
Edit: het lijkt me niet logisch dat er in luidsprekers zomaar zo een spoel staat, want zo worden de lage tonen kortgesloten. Het lijkt mij logischer als de grote spoel in serie met de woofer staan, de grote condensator en kleine spoel in serie met de middentoner en de kleine condensator in serie met de tweeter (standaard 1e orde filter).
Laatst gewijzigd door Vuurkat op wo 03 dec 2008, 20:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Kijk en daarom plaats ik dit. Ik vond het ook al een rare opstelling.Vuurkat schreef:Er moet bij luidspreker 1 nog een condensator in serie, anders is de impedantie bij de lage tonen te laag.
@Vuurkat, bedankt voor het meedenken, ik ga de schakeling veranderen!