Ik heb met dit versterkertje een hele tijd gespeeld. Op zich was het geluid wel goed, maar hij was niet echt netjes opgebouwd. Ook vond ik dat hij teveel gain had. Heb hem dus gesloopt en heb een eigen schema bedacht.
Het nieuwe schema is geinspireerd op de Fender "Champ" ( 5F1 schema )
Gebruikte buizen zijn ECC83 en 6V6. Voeding en instelling van de buizen zijn iets anders als bij de Fender.
Orgineel heeft het Fender schema geen toonregeling.
ik heb een uitschakelbare toonregeling bedacht, geinspireerd op de big muff toonregeling.
Komt er in het kort op neer dat je met 1 potmeter bas en treble tegelijk regelt.
Regelbaar van veel bas/weinig hoog tot weinig bas/veel hoog.
Ook heb ik een klein bright condensatortje toegevoegd over de input volume potmeter.
Verder heb ik mijn houtbewerkingsvaardigheden weer verbeterd met het maken van een mooie combo-behuizing.
Er zit een 10" speaker in.
Er moeten alleen nog hoekjes op de kast en knopjes op de potmeters. Die zijn al besteld
Geluid is clean een stuk voller als het vorige versterkertje. Als de input potmeter iets boven de helft komt komt er een lekkere rauwe overdrive tevoorschijn.