Heb je je appel niet in de aanbieding?
Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Moderator: Beheerdersteam
Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Afgesplitst van een verkoopadvertentie
- Leeuwarden
Re: Behuizing voor voorversterker
Die zijn nu weer leuk voor een muziekservertjeLeeuwarden schreef:Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
Met een externe schijf
- Leeuwarden
Mac is not Flac, al zal dat voor een server weinig uitmaken.
- Leeuwarden
Flac kan wel op de Mac en ik neem voor het gemak maar aan dat je dat ook van je MacMini naar je versterker kan krijgen.
- Leeuwarden
iTunes vertikt het anders nog steeds om Flac af te spelen. Of mis ik iets?
Je kunt in ieder geval wel de Squeeze server voor de Mac installeren, en die kan wel Flac naar je SB sturen
En in de koppeling met Itunes is ook nog wel wat te doen
En in de koppeling met Itunes is ook nog wel wat te doen
- Leeuwarden
Ik meen dat daar een plug-in voor is maar er zijn ook andere afspeelprogramma's.
Aangezien ik van top tot teen Apple ben gebruik ik gewoon Apple lossless...
Aangezien ik van top tot teen Apple ben gebruik ik gewoon Apple lossless...
Op de meeste Mac's kan je gewoon windows knallen, linux denk ik ook. Dus XBMC is dan geen probleem.Pjotr schreef:iTunes vertikt het anders nog steeds om Flac af te spelen. Of mis ik iets?
En Boxee draait er standaard zelfs op. En die hebben beide geen probleem met flac.
Itunes zelf ondersteund geen flac tenzij je jezelf in allerlei vreemde hoeken wringt met aangepaste software.
Maar dit is meer voor de portable mediaspelers enz. Die lusten 'normaal' gewoon geen flac.
Maar daar heb je toch geen Mac voorcobaltjeh schreef:Op de meeste Mac's kan je gewoon windows knallen, linux denk ik ook. Dus XBMC is dan geen probleem.
En Boxee draait er standaard zelfs op. En die hebben beide geen probleem met flac.
(Zow, en nu maar weer even verder solderen aan mijn meet ampje, anders komt dat nooit af
- Leeuwarden
Nu we toch zo leuk OT bezig zijn: weet ook iemand een simpele freeware ID3 tag editor voor de Mac?
Wie begon er over Mac mini in de aanbiedingLeeuwarden schreef:Nu we toch zo leuk OT bezig zijn:
- Leeuwarden
iTunes?Leeuwarden schreef:Nu we toch zo leuk OT bezig zijn: weet ook iemand een simpele freeware ID3 tag editor voor de Mac?
Die gebruik ik tenminste om alles netjes bij te werken.
- Leeuwarden
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Ik wil het gaan gebruiken voordat het iTunes in gaat. Dan staat het gelijk goed. (hopelijk)
Ik begrijp het misschien verkeerd, maar als het in iTunes staat en je bewerkt de id3 tags, dan staat het toch ook gewoon goed?
Meestal importeer ik het en zijn de tags peop, maar na het aanpassen is het gewoon prima.
Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Meestal importeer ik het en zijn de tags peop, maar na het aanpassen is het gewoon prima.
Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
- Leeuwarden
Ik wil het dus graag doen voordat ik het importeer.
Hoe bedoel je per "album embedded"? Als ik ze niet per nummer embed krijg ik ze niet te zien op mijn iPod.MichaelB schreef:Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Eh Jan,
http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/musorg.html
http://peippo.eu/main/
Of heb je die al geprobeerd?
Ik heb gemerkt met Plex dat iTunes de coverart alleen voor het album doet, dus hij embed ze niet per nummer. Oh ja, ik heb het dan over covertart welke niet automatisch door iTunes gevonden wordt...Pjotr schreef:Hoe bedoel je per "album embedded"? Als ik ze niet per nummer embed krijg ik ze niet te zien op mijn iPod.MichaelB schreef:Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Daar heb ik een scriptje voor gevonden, die je start in iTunes, die alle albums langsloopt en waar nodig deze dan per nummer embed.
- Leeuwarden
Uhh nee, gaan we nu doen! Thanks!Pjotr schreef:Eh Jan,
Ik ken hem verder niet maar mijn schoonzusje gebruikt hem. Dus geen garantie
Zelf doe ik vrijwel alles met dBpoweramp maar die is er alleen voor de PC.
@Michael
Dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde
@Michael
Dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde