Er komt bij hem dus geen DSP aan te pas.
Het probleem zit hem in het filterontwerp voor woofer en satelliet.
Daar is enige assistentie welkom
Moderator: Beheerdersteam
dat gaat zeker niet verkeerd zijn. Eigenlijk heb je dan alles wat de Lyngdorf heeft (met uitzondering dan van de volumeregeling).Vinculum schreef:De bron (MediaCenter) zal eerst digitaal naar een miniDIGI gaan. Deze op zijn beurt naar een miniDSP. Deze zal de filtering en correctie voor zijn rekening nemen alsmede ingangskeuze en volumeregeling.
jaja, ... tot je moet beginnen afstellen.xbake schreef:Het leven is zoveel makkelijker met zo'n dsp ding!
Daar heb je een punt, maar dat is ook het leuke van zo'n dsp, je kan op een makkelijke manier bijregelen.asterduc schreef:jaja, ... tot je moet beginnen afstellen.xbake schreef:Het leven is zoveel makkelijker met zo'n dsp ding!
Als je perfectionistisch bent ingesteld blijf je dat ding maar bijregelen en ben je nooit klaar
xbake schreef:Ed, al eens tijd gehad voor een setje hoekwoofers te frezen ?![]()
een hoekwoofer kun je toch beter met een vijfhoekige kast maken (minder werk en veeel minder materiaal). Of bedoel je een wooferkast om onder de RAPide te plaatsen.xbake schreef:Ed, al eens tijd gehad voor een setje hoekwoofers te frezen ?![]()
En zelfs dat! Ik gebruik namelijk de print van Knuisje. Deze regelt de ingangsselectie en volume via remote en stuurt een LCD aan.asterduc schreef:Eigenlijk heb je dan alles wat de Lyngdorf heeft (met uitzondering dan van de volumeregeling).
Eigenlijk de kastjes die je voor vinculum gefreesd hebt zou ik in de hoeken plaatsen.asterduc schreef:een hoekwoofer kun je toch beter met een vijfhoekige kast maken (minder werk en veeel minder materiaal). Of bedoel je een wooferkast om onder de RAPide te plaatsen.xbake schreef:Ed, al eens tijd gehad voor een setje hoekwoofers te frezen ?![]()
door de warme nazomer ben ik niet aan frezen toegekomen, nu eigenlijk niet alleen daardoor!xbake schreef:Eigenlijk de kastjes die je voor vinculum gefreesd hebt zou ik in de hoeken plaatsen.asterduc schreef:een hoekwoofer kun je toch beter met een vijfhoekige kast maken (minder werk en veeel minder materiaal). Of bedoel je een wooferkast om onder de RAPide te plaatsen.xbake schreef:Ed, al eens tijd gehad voor een setje hoekwoofers te frezen ?![]()
Dan blijven we ook wat met hetzelfde concept (uitzicht) werken.
Sowieso ben ik niet in de mogelijkheid om zulks perfect maatwerk te leveren, dus eender wat ik zou kiezen, ik zal hiervoor bij jou moeten aankloppen..
ach die, ligt hier ook nog steeds rond te slingeren. Moet ik maar eens af gaan maken.hannesie schreef:Ed word LAConiek, kijk maar eens op zijn site
Mooi gedaan hans!hannesie schreef:Ik heb de RAPide's maar eens op poten gezet.
Er moet nog een afwerking van aluminium op en onder komen, als er geen tweeter op komt.![]()
Had ik gescoord bij de laatste uitverkoop, en nu de afwerking maar wat aan gedaan in de sfeer van de SAtelites, de methode met zwarte beits was niet echt mooi uitgevallen.
Nu dan ook maar eens een paar goedkope woofers er bij besteld om eens te kijken hoe dat voorlopig werkt.
Ik verwacht niet het SUper geluid, maar het zou even mee kunnen.
Kijk even hierxbake schreef:
Welke woofertjes heb je gekocht in afwachting van die van Ed ?
Ik heb eerst gekeken met WinIsd, en ik dacht dat het wel meeviel.b_force schreef:Die Daytons hebben standaard een vrij grote kist nodig
Dat scheelt inderdaad dan niet zo veel meerb_force schreef:http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7109
![]()
Wil je met een miniDSP actief gaan Eq'en?
Of moet hij helemaal passief?
Lekker jong ben jijb_force schreef:Ik begrijp niet helemaal waarom je eigenlijk voor die Dayton bent gegaan
Hahaha, ja dat ga ik nu achteraf zeggen waarschijnlijk