Pico Lino

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Pico Lino

Bericht door teacher »

Even een schaamteloze copy paste van mijn topic @ tweakers:

Hierbij ook nog een keer mijn bouwverslag van de HH pico lino.
De reden waarom ik ze bouwde was dat ik in een DIY vacuum zat en weer eens wat leuks wilde bouwen (dus een tl :) )

Als eerste samen met deepspace de spulletjes gekocht uit DL.
Toen maar eens flink aan het simuleren geslagen (met martin kings mathcad sheets), ook vanwege het feit dat deepspace een andere opbouw van zijn TL wilde:
Afbeelding

los chassis, cd'tje ernaast voor de maat:
Afbeelding

hout (laten zagen; jaja :) )
Afbeelding

lijmen:
Afbeelding

binnenzijde:
Afbeelding

demping:
Afbeelding

dichtmaken:
Afbeelding

schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, etc...
Afbeelding

beetje spuiten:
Afbeelding
btw: hamerslag is echt een bitch om netjes te spuiten; je hebt de keuze uit "niet dekkend" of "te dik met belletjes"... :|

hier alle overdreven lelijke plekken met waterproof 240, 400, 1000 en commandant 4 weggewerkt:
Afbeelding

drivertjes erin:
Afbeelding
Afbeelding

netwerkje:
Afbeelding

af:
Afbeelding

aansluiten:
Afbeelding

en inspelen en luisteren:
Afbeelding

eerste impressie:
rendement is idd laag. De amp moet flink harder dan ik gewend was. Sta je goed in het midden van het stereo beeld kan je bijna de instrumenten aanwijzen; het geluid is heel ruimtelijk en transparant. Verder dacht ik eerst nog dat mijn subwoofer nog aanstond; het is echt een bizar idee dat al het laag uit die kleine speakertjes komt! Er is overal om je heen bas, en je kan het niet plaatsen.. Lekker strak en droog. Superleuk speakertje voor het geld dus.

Over de looks:
Jammer dat de spoel net te groot is en een beetje uitsteekt; ik heb nog een strookje plexiglas liggen wat ik voor het netwerkje wilde zetten en waar de aansluitingen in gaan.
Als het wat warmer is schuur ik die hameslag zooi eraf en zet ze lekker in de zwarte hooglans. tegen die tijd kick ik dit topic wel weer :)

En nu... nu is eindelijk de auto aan de beurt.... :9
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hé plaatsgenoot,

Toppie hoor. Jammer van die hamerslag (en spoel) Maar ik geloof dat ik binnenkort eens paar straatje verderop (bij jou dus) kom kijken in het echie.
En gelijk eens luisteren... :)

Je andere speakers trouwens al van fineer voorzien?

Groet,
Edo
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Re: Pico Lino

Bericht door Wijx »

hier alle overdreven lelijke plekken met waterproof 240, 400, 1000 en commandant 4 weggewerkt:
werkt dat?

ziet er verder mooi uit!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Teacher mooi werk...

Dat is leuke Mini TL met Vifa speakertje...

Wat voor spoel heb je gebruikt...

Luchtspoel en draaddikte ???
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Pico Lino

Bericht door nxs77 »

Erg leuke projectje.

Wat kost dit alles eigelijk ex hout en evt zaag kosten?
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Pico Lino

Bericht door Mphus »

Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pico Lino

Bericht door teacher »

zeau!

Das een tijd geleden!

Ik durf niet meer te zeggen wat het me destijds gekost heeft, maar volgens mij was ik totaal rond de 90 euro kwijt, inc hout en filterspul.

Helaas staan ze nu even werkeloos op de 2e verdieping, naast mijn werkeloze onaangesloten draaitafels :(
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Pico Lino

Bericht door b_force »

Tegenwoordig veel goedkoper.
Drivertjes van Vifa zijn veel goedkoper (en beter)
Kijk maar eens naar de Pico Lino 2
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Pico Lino

Bericht door RobertD »

Hé, een actieve Alphenaar op het Forum.
In welke buurt woon jij? Ik tegenwoordig in Kerk en Zanen.
Gesloten