Hulp nodig bij bouw nieuwe sub... Welke driver en kast?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

De tweeter is -10 dB op 40 kHz... misschien dat de kast nog e.e.a. versterkt in het hoogste deel?
Bijlagen
d25asg05-06.pdf
(363.02 KiB) 101 keer gedownload
Remco
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 0:38

Bericht door Remco »

Is er verder niemand met goede ideeen? Iemand die al een ontwerp klaar heeft of iemand die een idee heeft in welk ontwerp de HS200 past?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Hoi Remco,

De HS200 kan volgens mij niet heel goed lage impedanties aan, zoals een ds4.0 dat wel kan.

Dit lijkt mij een leuke woofer! Gaat in een 100l gesloten kast zeer laag (-3dB op 32Hz), maar voor een br kast met -3dB onder 20Hz heb je 170 liter nodig.
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=7098

Wat ook kan is de 12" http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=7097 in een 90 liter br kast getuned op 20Hz. Gesloten haal je in 60 liter -3dB op 40Hz en kan je nog bijboosten met de amp zodat je zo een 25Hz haalt, maar als je stevige films gaat kijken durf ik niet te zeggen hoe de amp er zich onder houdt en misschien dat je ook niet tevreden bent met de spl van een 12" icm de formats? br lijkt me in dit geval geen gek idee, omdat je in het laag meer rendement zal hebben..

Voor het geld heb je dan zeer goede woofers, maar om echt laag te komen heb je of veel vermogen nodig of een grote kast.

simuleer ze zelf anders een in winisd..
Remco
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 0:38

Bericht door Remco »

Als ik die HS200 niet (goed) kan gebruiken dan baal ik wel eigenlijk. Weer een nieuwe plateamp gooit het totaal bedrag wel erg hard omhoog, voor een driver wil ik wel iets meer betalen. Die DS4 kost 355,- en dan moet ik de rest er nog bij hebben.
Ook wil ik geen hele grote kast hebben, het liefst 60liter of minder. Op dit moment heb ik al een 140liter 'koelkast' staan maar die moet echt weg.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Remco schreef:
Als ik die HS200 niet (goed) kan gebruiken dan baal ik wel eigenlijk. Weer een nieuwe plateamp gooit het totaal bedrag wel erg hard omhoog, voor een driver wil ik wel iets meer betalen. Die DS4 kost 355,- en dan moet ik de rest er nog bij hebben.
Ook wil ik geen hele grote kast hebben, het liefst 60liter of minder. Op dit moment heb ik al een 140liter 'koelkast' staan maar die moet echt weg.
Je fronts komen al behoorlijk laag. Om met een sub daar nog onder te komen is niet makkelijk als je eisen hebt als: <60l, redelijke Spl voor bij film en niet een te lage impedantie vanwege je amp.

Als je niet veel waarde hecht aan trillende muren bij het filmkijken is de bovenstaande 12"woofer in bijv 50 liter gesloten wat voor je. qua impedantie lukt het ook wel als je hem niet te hoog laat doorlopen.
Laatst gewijzigd door Martijn H op wo 19 nov 2008, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 0:38

Bericht door Remco »

De fronts komen inderdaad behoorlijk laag maar wat ik eigenlijk wil met de sub is dat ik het laag wat meer kracht wil geven. Meer luchtverplaatsing. Het hoeft van mij niet per se naar de 25Hz te gaan als ik maar een hogere spl heb...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”