Of een driver "goed" is volgt uit andere metingen/dingen. Versterkers zijn tegenwoordig ook niet bepaald een issue meer (tenzij je een oude buizenbak hebt)
Overigens is het absoluut niet N/s maar kg/s of de kracht per snelheid. (N*s/m)
Dat het dynamisch is (zoals Peter zegt) volgt ook direct uit die eenheid. (dat had ik allang begrepen)
Zal waarschijnlijk officieel zelfs een dx/dt functie zijn.
Het verschil tussen een materiaal en een systeem is er rekenkundig niet. Een materiaal kun je namelijk precies op dezelfde manier omschrijven als je het over zulk soort eigenschappen hebt. Geef het beestje een naam.
De elasticiteit modulus is trouwens in N/m² (dat bedoel je waarschijnlijk ook, maar staat een beetje vreemd opgeschreven
Wat het is, was me trouwens wel duidelijk, maar wellicht niet duidelijk opgeschreven. (moest wel even het boek er weer bij pakken, was wat weggezakt)
Naar ik begrepen heb is de Ras de elektrische analogie en kan worden omgerekend naar de daadwerkelijke fysische grootheid met Rms=Ras*Sd².
@ Peter
Als het om weerstand/frictie/wrijving gaat, vind ik het raar dat het een snelheid afhankelijk van kracht is en niet een versnelling. Dat laatste zou je namelijk eerder verwachten.