Build topic MiniDSP kit

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door cve »

Mooi werk Peter!
En de anti-smd club hoeft zich nog steeds nergens zorgen over te maken.
Probeer het eens zou ik zeggen. Met een goed pincet is het echt heel goed te doen. Natuurlijk niet al teveel drinken maar dat doen zelfbouwers toch al nooit. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
VT67
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 15:26
Locatie: Belgie

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door VT67 »

Moeten er parallel over de spoeltjes van de relais geen vrijloopdiodes geplaatst worden?

Groeten
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

ja, die mis ik ook, is wel zo netjes.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Die diodes zitten al in het ULN2003 driver-ic. :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

JA inderdaad, ik zat net de datasheet te bekijken.
Fancy! :P
Gebruikersavatar
VT67
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 15:26
Locatie: Belgie

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door VT67 »

Ik had moeten weten dat jij zoiets niet over het hoofd zou zien :oops:

Groeten
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Zojuist mijn proefopstelling op de MiniDSP aangesloten (pin 12: potentiometer input) en de volumeregeling werkt uitstekend! :D
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door fluppie »

knuisje schreef:
Zojuist mijn proefopstelling op de MiniDSP aangesloten (pin 12: potentiometer input) en de volumeregeling werkt uitstekend! :D
Prachtig ! Dan kunnen we een GB gaan opzetten voor de printjes en componenten ? :D
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Ok, ik zal eerst nog even een BOM opstellen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Hierbij de BOM.
Ik weet niet of het zinvol is om alle onderdelen in een groupbuy te doen omdat hier en daar wat keuzemogelijkheden zijn. Bovendien verstuurt Conrad boven de 25,- gratis, dus daar ben je met een groupbuy alleen maar duurder uit. Het lijkt mij meer zinvol om alleen de print, de uC en het lcd display in de groupbuy mee te nemen. De uC kan ik dan kant en klaar geprogrammeerd aanleveren. Het lcd display is interessant om op ebay te kopen. Daar heb je al voor 2,50 een fraaie blauw/witte.

CODE: Selecteer alles

Qty Value         Device          Parts                   Conrad-nr     Prijs
1   GROEN         LED5MM          LED1                    184705        0,08
1   22            R-EU_0207/10    R2                      418056        0,11
1   240           R-EU_0207/10    R4                      420662        0,11
1   330           R-EU_0207/10    R6                      418196        0,11
1   390           R-EU_0207/10    R7                      418200        0,11
1   1K            R-EU_0207/10    R8                      418250        0,11
2   3K3           R-EU_0207/10    R1, R5                  418315        0,22
2   5K6           R-EU_0207/10    R9, R10                 418340        0,22
1   10K           R-EU_0207/10    R11                     418374        0,11
1   47K           R-EU_0207/10    R3                      418455        0,11
1   ???           R-EU_0207/10    R-LED                     
1   10K           TRIM_EU-B74W    R12                     423980        1,69
3   47n           C-EU025-024X044 C2, C6, C9              453080        0,75
2   100n          C-EU025-024X044 C5, C8                  453099        0,81
1   330n          C2.5/4          C7                      459814        0,35
3   1u            C5/5.5          C1, C3, C4              450481        2,55
1   ATtiny2313    ATtiny2313      IC4                     154166        2,23
1   20PINS        ICHOUDER        VOOR IC4                189545        0.29
1   74HC(T)238    74HC(T)238      IC6                     150886        0,51
1   LM358         LM358           IC1                     174440        0,69
1   ULN2003AN     ULN2003AN       IC5                     177970        1,24
1   LM317         LM317TS         IC2                     176001        1,06
1   LM7812        78XXS           IC3                     175218        0,69
1   KOELLICHAAM   SK95            VOOR IC2                188158        1,12
6   TQ2-12        SIGNAL RELAIS   K1, K2, K3, K4, K5, K6  505036        23,88 (PANASONIC)
OF
6   FRT-5-DC12    SIGNAL RELAIS   K1, K2, K3, K4, K5, K6  504394        10,14 (NO NAME)
2   PINHEADER-1   1X36 PINS       JP1, JP2, JP3, JP5,     737079        2,20
                                  JP6, JP7, JP9
1   PINHEADER-2   2X25 PINS       JP4, JP7, JP8, JP10     741252        0,39



1   TSOP1836      IR RECEIVER                             171107        1,57
1   100           R-EU_0207/10    VOOR TSOP1836           418137        0,11
3   4.7u                          VOOR TSOP1836           445764        0.09
1   STEC11B04     ROTARTY ENCODER VERT ZONDER TOETS       700698        4,56
OF
1   STEC11B03     ROTARTY ENCODER VERT MET TOETS          700697        5,75
1   BLAUW/WIT     LCD 16X2                                181651        17,91
OF
1   ZWART/WIT     LCD 16X2                                181664        19,90
OF
EBAY!!!
Laatst gewijzigd door knuisje op wo 07 jul 2010, 18:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Gewoon als kitje leveren via Farnell of Elpro.
vele malen goekdoper dan Conrad etc.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Farnell is duurder, kijk bv. maar naar de BOM van de relaixed. Die kost bij Conrad 134,- incl. BTW en bij Farnell 148,- excl. BTW.
Bij Elpro hebben ze volgens mij niet alles.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

134 voor zo'n printje :shock:
Wat voor exotische dingen heb je gebruikt dan?


Sorry, ik las niet goed, dacht dat hem om dit printje ging :P
Anyway, kijk gewoon waar je het goedkopste uit bent.
Samen bestellen is wel zo praktisch namelijk.

Relaixed is toch heel anders qua componenten?
Kun je helemaal niet vergelijken zoiets!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Net even gekeken, bij Elpro hebben ze alleen TSOP1736, STEC11B04 en STEC11B03 niet.

Daar zijn vast wel equivalenten van te vinden (of producten die hetzelfde kunnen).
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

De benodigde relais hebben ze ook niet. Verder komen er nog verzendkosten bij.
Misschien moeten we eerst eens een animo check doen en dan tevens laten aangeven of men kitjes wil met alle onderdelen of niet.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Je kunt toch gewoon andere relais nemen?
Als ze maar op de benodigde spanning werken.

Verzendkosten zijn nou niet bepaald hoog te noemen en boven een bepaald bedrag heb je zelfs geen verzendkosten meer.

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat de meesten toevallig deze componenten op voorraad hebben.
Wat is er eigenlijk op tegen?

Gewoon ergens bestellen. Die paar euro korting tov een andere winkel (dus conrad vs farnell vs elpro vs rsonline)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

b_force schreef:
Je kunt toch gewoon andere relais nemen?
Als ze maar op de benodigde spanning werken.
Nee, je kan natuurlijk niet zo maar een willekeurig 12V relais nemen. 8-[

Zoals gezegd eerst maar eens een animo check. Misschien is er wel geen hond in geinteresseerd. :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Moet ie door elfjes in maanlicht gehuldigd zijn dan? :lol: :mrgreen:

Zonder grollen, welke aparte specs heb jij toevallig dat het niet gaat werken?
En als tweede vraag, stel er zijn bepaalde specs, dan is toch wel uit te zoeken of andere relais ook werken met kleine aanpassingen?

Beetje inventief zijn :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Trouwens, die 12V, is dat alleen voor die relays? (als ik je schema zo eventjes bekijk).

Trouwens:
http://link.marktplaats.nl/355559497
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Je kan ze op ebay per 100 voor 1 euro per stuk kopen maar je kan ook een "half lot" kopen. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... EF:US:1123
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Om je animo topic niet geheel te bevuilen, reageer ik hier eventjes.

Zijn trouwens 2 analoge ingangen niet wat weinig? (en 4 digitaal-in wat veel).
Of kun je het zo maken dat het eventueel nog door de gebruiker aan te passen is?

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu 1 pushbutton neemt voor bronkeuze, of per bron een pushbutton neemt.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door daniel »

b_force schreef:
Om je animo topic niet geheel te bevuilen, reageer ik hier eventjes.

Zijn trouwens 2 analoge ingangen niet wat weinig? (en 4 digitaal-in wat veel).
Of kun je het zo maken dat het eventueel nog door de gebruiker aan te passen is?

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu 1 pushbutton neemt voor bronkeuze, of per bron een pushbutton neemt.
daar is al uitgebreid over gesproken in dit topic, bart. Even teruglezen zou ik zeggen. Aantal ingangen is een compromis tussen Knuisjes eigen wensen, die van anderen en de beschikbare pcb-ruimte.


en ik probeer me voor te stellen hoe je een topic kunt bevuilen, maar krijg er heel vreemde beelden bij... :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Het gaat natuurlijk om de vraag erna Daniel.
De eerste is natuurlijk een beetje een retorische vraag. :wink:

Lijkt het me een stuk handiger om dan nog 2 extra kanalen toe te voegen.
Of dus de mogelijkheid maken dat de gebruiker zelf kan kiezen. Zo moeilijk is dat ook weer niet (met bepaalde jumpers oid)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Daniel heeft het prima verwoord. BTW: zoals gezegd is dit de definitieve versie. Ik verbeter alleen nog maar eventuele fouten. Bovendien is het 2010, alles heeft een digitale uitgang behalve je pickup en SACD-speler dankzij die !@#&% kopieerbeveiliging. Nou niet aankomen dat je nog een cassetterecorder wil aansluiten heh. :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Ik denk aan lp-spelers, en zeker niet alle cd-spelers hebben S/Pdif uit, net als sommige TV's.
Ook kun je niet de S/pdif van je media center gebruiken, want dan heb je een probleem met surround.
Dat zijn al 4 apparaten :wink:

Veel diy'ers willen toch hun favoriete apparatuur nog blijven gebruiken :)

(overigens maakt het voor mij niks uit, ik zal kom wel uit)
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”