Zelf heb ik uiteraard een poging gedaan (nadruk op poging
De wedstrijd eindigt morgen dus dan kunnen we vrijuit praten over onze ontwerpen, wat me overigens erg leervol lijkt!
Groeten,
Martijn Verhoeven
Moderator: Beheerdersteam
Die 3 ohm is echt niet nodig, komt namelijk door de RC sectie (3,3 ohm + 15uF) vóór het hoog filter, dus parallel aan de versterker.MBG Verhoeven schreef:Impedantie is idd 3 ohm, kan nog net zeg maar![]()
Een serieweerstand voor het hoogdeel van het filter zou dat probleem weer oplossen maar dan heb ik weer andere problemen
doet-ie al, want hij hoopt op meer verkoop van z'n eigen wooferChris_T schreef:Zou hij het echt voor een commercieel product gebruiken? Lijkt me erg flauw.
Super bedankt voor de tips! Hier heb ik echt wat aanCornelisJ schreef:Die 3 ohm is echt niet nodig, komt namelijk door de RC sectie (3,3 ohm + 15uF) vóór het hoog filter, dus parallel aan de versterker.MBG Verhoeven schreef:Impedantie is idd 3 ohm, kan nog net zeg maar![]()
Een serieweerstand voor het hoogdeel van het filter zou dat probleem weer oplossen maar dan heb ik weer andere problemen
Verder vind ik persoonlijk die 20 ohm in serie met de tweeter niet zo fraai. Een grote serie-weerstand geeft een sterke verhoging van de elektrische Q-factor (Qe) van de tweeter, waardoor ook de Qts flink omhoog gaat. Ik zie hier liever een verzwakker bestaande uit twee weerstanden (serie-weerstand en parallel-weerstand). Dat geeft dan uiteraard wel een lagere impedantie op de uitgang van het hoog-filter, waardoor je op andere waardes van L en C's zult uitkomen.
Hier ben ik dan wel benieuwd naar. Die simulatie is mij wat te vlak tussen 50 en 400 Hz, dat komt vast niet overeen met andere simulaties...I also have a pdf of the Tl design data and graphs, but it is too large to post here