We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server
Servermigratie
Moderator: Beheerdersteam
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Servermigratie
Hoi,
We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server
We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
prima gegaan toch, ik neem aan wegens nieuwe ip naar anderre colocatie, Redbus?
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
Nee, servertje hoger in het rack, haha.
Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.
Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
Oh een paar plaatjes hoger in het rack is goed te doen
Waar staan jullie ? Heb zelf nog servers in Redbus & KPN (kpn gebouw bij WTC).
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
We zitten alweer 2 jaar naar volle tevredenheid bij Leaseweb in Haarlem.
KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.
KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.
Re: Servermigratie
Deze bijvoorbeeld:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=425
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5&start=25
Co
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=425
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5&start=25
Co
Laatst gewijzigd door cve op wo 31 mar 2010, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
PS. Als je in Leasweb/Redbus staat en je staat op 1 of hoger loop je dan voorzichtig 
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
cve schreef:
Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.
Re: Servermigratie
Nou om het nog vreemder te maken Sander, hier doet een deel het wel en een deel het niet.Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.
Co
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
Oeps, klein foutje, sorry!
Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.
Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Servermigratie
Misschien iets voor onze andere SanderKan iemand die man even een knuffel geven
Co
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
XS4all ruimte is leuk, kekke zwart/groene kasten
Heb je dat (monster)unit van archive.org daar gezien met 40" flatpanel er boven ?
Haarlem is EvoSwitch zeker? Hoe is die ruimte, ben daar nog nooit geweest.
Heb je dat (monster)unit van archive.org daar gezien met 40" flatpanel er boven ?
Haarlem is EvoSwitch zeker? Hoe is die ruimte, ben daar nog nooit geweest.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
Ja, dat archiveding, beetje raar. Je kan zo zelf de stekkers eruit trekken...
Meest relaxede van XS4All is de relaxruimte... meningeen nachtje daar ge-photoplayed 
Zitten nu bij Evo ja, goede ruimte, vooral prijs is goed
Ik weet niet of je bijlagen mag zien, maar in dit bericht staan wat fotootjes van de serverfarm bij EVO: http://www.audiforum.nl/forum/aankondig ... post854650
Zitten nu bij Evo ja, goede ruimte, vooral prijs is goed
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
Ja je kan gewoon die hele APC aan de zijkant uit zetten bij dat archive ding, maar ja iemand kan ook mijn APC resetten met een schroevendraaier door het gaas, je gaat er in die ruimtes vanuit dat we elkaar een beetje respecteren
Heb daar een 1/3e kast op de bodem (mooiste plekje ivm koeling).
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je heb staan bij evo en wat ze rekenen? Heb je een dedicated server van hun of gewoon een eigen en dan colo?
PS. Die relax ruimte is zeker oke bij XS4ALL, wel is in slaap gevallen op die blauwe bank snachts
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je heb staan bij evo en wat ze rekenen? Heb je een dedicated server van hun of gewoon een eigen en dan colo?
PS. Die relax ruimte is zeker oke bij XS4ALL, wel is in slaap gevallen op die blauwe bank snachts
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
Colo.
Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.
Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....
Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.
Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
Hosted Exchange, dat is meer mijn ding
Ik heb 3 jaar @ http://www.is.nl gewerkt, dus ben opgegroeid met windows hosting. Heb alleen maar windows servers staan met SQL 2008 en exchange (uitsluitend voor mezelf en wat bekende). Die dell units zijn mooi ja, bij IS Interned Services staat ook alleen maar Dell, wat een gelikte machines.
Ik kan wel even voor je informeren of er nog een Dell uit gaat, staan er honderden misschien staat er nog wat op kantoor waar ze niks mee doen. Laat maar even weten.
Ik kan wel even voor je informeren of er nog een Dell uit gaat, staan er honderden misschien staat er nog wat op kantoor waar ze niks mee doen. Laat maar even weten.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Servermigratie
Interesting, sowieso altijd geïnteresseerd in handel 
Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?
Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Servermigratie
"werkte" er
Eigenaar werd een persoonlijke vriend en woont nu samen met me zusje en 2 kinderen
Was geen ideale situatie meer 
volgens mij draait het nog gewoon op 2008 .... ik zal even mailen of er nog wat ligt
volgens mij draait het nog gewoon op 2008 .... ik zal even mailen of er nog wat ligt
