Media center bouwen

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

ralph schreef:
Edo,

heb je al eens BBC earth (deel 1 scene met de vogels) op 1080p geprobeerd af te spelen op je nieuwe mediacenter ?
Jazeker, en nog een aantal HD films.
Ik had ook last van het niet afspelen, maar na instalatie van CCCP (Combined Community Codec Pack) werkt alles goed (en FFDShow). Ondertitels was inderdaad nog een klein dingetje, maar even zoeken op http://www.nlondertitels.com/ hielp goed. Gedownloade file in dezelfde map plaatsen en voila...ondertitels.

Gister Indiana Jones en The last Legion in HD gekeken en moet zeggen dat dat prima beviel.. :)

@Pjort: ik was in totaal 750 euro kwijt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Bedankt Edo, al rekenend en puzzelend kwam ik ook al aardig in die richting, zeker als je de licentie voor XP-pro meetelt.

Heb het idee maar even laten varen omdat ik geluid toch veel belangrijker vind.dan beeld.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

En hier waar ze in Nederland verkrijgbaar zijn:

http://www.popcornhour.eu/

Opmerkelijk dat de prijs in de VS $215 is en de prijs hier 299 EU :shock: (zonder HD)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Opmerkelijk dat de prijs in de VS $215 is en de prijs hier 299 EU :shock: (zonder HD)
Vreemd, de Dollarkoers is 1,17 euro. dan kom ik uit op 185 euro....
De importeur wil er wel erg veel aan overhouden. :?
Of reken ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Of reken ik verkeerd?
niet t rekenen, maar zaken als transport, invoerrechten, BTW .... mogelijk heeft de europese importeur zelf de CE verklaring moeten verzorgen, dat is een flinke kostenpost...
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik zou er geen HD inbouwen, gewoon alles streamen.

Die van mij kostte €250.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ray5150 schreef:
Of reken ik verkeerd?
niet t rekenen, maar zaken als transport, invoerrechten, BTW .... mogelijk heeft de europese importeur zelf de CE verklaring moeten verzorgen, dat is een flinke kostenpost...
Ja vast ........ :lol: Dan komt ie er echt niet met ruim 100 EU extra. Bovendien is dat de taak van de fabrikant. En ja, de importeur krijgt vast ook geen handelskorting??? :roll:

De prijs die Bart noemt lijkt mij wat realistischer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zou daar toch niet te makkelijk over doen. als je eens tijd hebt moet je Roland maar eens vragen wat voor ellende hij had om z'n Yarlands in D te mogen verkopen, en dan was dat niet een over iets dat in de kern wel belangrijk is als CE.....

Als een fabrikant niet een CE verklaring kan of wil afgeven, is de europese importeur daarvoor verantwoordelijk, en dat is echt een puist werk (daarom verkoop ik dus niets dat al niet CE heeft). en ook al zou de fabrikant het doen, het is dan niet meer dan logisch dat hij de kosten daarvan 'verwerkt' in de prijs hier, amerikanen vragen er immers niet om.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Beste Henkjan,

CE certificering is deel van mijn dagelijks werk en weet wel hoe dat werkt en wat daarbij komt kijken (en wat het kost). Laten we er maar niet over door gaan.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Als je een beetje zoekt dan heb je de A-100 voor €214,95, de A-110 gaat €239,95 kosten.
Met de verzendkosten á €18,90 scheelt het toch €40 voor de A-110.

Wat betreft het grote prijsverschil...kartelvorming o.i.d. :roll:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

En als hij kapot is, dan moet je hem ook terugsturen....

Gewoon in NL halen, die paar tientjes ben je zo vergeten.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Ik ga er niet vanuit dat hij kapot gaat, en ookal zou dat zo zijn dan ben ik nog steeds goedkoper uit.
Natuurlijk doe ik ook niet moeilijk als het om een paar euro gaat, maar in dit geval zit je al gauw op €45 (voor mij), en als ie kapot gaat moet je daar ook weer de reis/verzendkosten bijtellen....
299 + 5 + (indien kapot) 7,20 = 311,20 + evt. retourkosten á 5 = 316,20
239,95 + 18,90 + (indien kapot) 12,75 = 271,60 + evt. retourkosten á 18,90 = 290,50
Is nog steeds resp. €39,60 of €25,70 die je in je zak houd.

Dat vind ik zelf de gok wel waard, en neem het voordeel van andere bestellingen erbij en het kan je een hoop geld besparen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

MSI heeft ook een nieuwe fraaie oplossing :)

http://global.msi.com.tw/index.php?func ... cat_no=134
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”