Gezocht: headshell & element voor Thorens TD 165

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
blarfje

Gezocht: headshell & element voor Thorens TD 165

Bericht door blarfje »

Mijn eerste plastic platenverwoester kocht ik bij de Mediamarkt. Mijn euforie was voor korte duur want na tien keer spelen hield hij er alweer mee op. Mijn tweede platenspeler was een Dual van marktplaats. Deze zat weliswaar een stuk steviger in elkaar, maar geluid heb ik er nooit uit gekregen. Afgelopen donderdag ben ik dan ook op zoek gegaan naar een échte platenspeler bij Audioselectief in Sneek. Na al mijn eerdere flut aankopen had ik echter niet genoeg geld meer over voor een goeie occasion. Toen kwam Henk aanzetten met een Thorens TD 165 die ik zo van hem meekreeg, met de missie er zelf de nog ontbrekende shell en element bij te zoeken. Op de foto staat de originele arm (ik denk een TP16 arm) het contragewicht heb ik wel, maar deze staat niet op de foto. Ik kijk er enorm naar uit om op deze prachtige speler mijn platen te mogen spelen. Hopelijk is er iemand op dit forum die mij wat op weg wil helpen met mijn zoektocht naar een headshell en element.
Bijlagen
Schermafbeelding 2010-03-19 om 13.55.42.png
RobertD
Contacteer:

Re: Gezocht: headshell & element voor Thorens TD 165

Bericht door RobertD »

Ik heb nog zo'n headshell liggen, eventueel met een elementje.

Het elementje dat ik wel kwijt wil is een Ortofon OMB10.

Doe per PB maar een bod. Ik heb geen idee wat dit moet opbrengen.
blarfje

Re: Gezocht: headshell & element voor Thorens TD 165

Bericht door blarfje »

Hey Robert, bedankt voor je reactie, maar als het goed is ontvang ik deze week een headshell. Ortofon OMB10 is een leuk element maar past geloof ik beter bij een andere speler omdat de effectieve armmassa van mijn Thorens TD 165 al 16,5 gram bedraagt.
Plaats reactie