Hey, ik heb hem ontvangen Arno! Daar heeft de TNT lang over gedaan zeg!
Maar goed, ik zie goede en minder goede dingen aan het ontwerp, en twijfelachtige dingen...
Goed vind ik de super strak gewikkelde filter spoelen, de board kwaliteit, de dikke aansluit terminal, de symmetrie in het ontwerp, de looks...
Minder vind ik het tekort aan echte capaciteit op de voedingsspanning. Ook de kwaliteit van deze condensatoren is slechts matig. En dát is nou juist zeer bepalend voor de hoorbare prestaties van klasse T versterkers. Dan zit er nog steeds naar mijn mening een zeer onder gedimensioneerde brugcel op, het ding MOET daardoor echt een softstart anders is het vroeg of laat PLOF. Dan de keus van de waardes zijn zoals eerder vermeld hier en daar zeer bedenkelijk. Dit heeft directe nadelen tot gevolg ook, en risico op schade.
Dan zitten er zoals eerder vermeld erg oude fets op waar vandaag de dag veeeeel betere voor bestaan die nog goedkoper zijn ook. Hierdoor gaat de temperatuur ongeveer 60% omlaag!
Wat ik hoogst opmerkelijk vind is dat de print een zooitje banen zijn op een verder kaal gefreesde print. Je zou toch verwachten dat er hier en daar massa vlakken horen te zitten. Zo werd het ook geadviseerd door Tripath en zo zie je ook her en der goed presterende ontwerpen in elkaar zitten. Of hier een reden achter zit die ik niet begrijp of dat het puur amateurisme is laat ik in het midden... Hier zal ik op geen enkele manier iets aan kunnen veranderen, dus ik bid nog steeds een beetje angstig dat het goed komt met dit ding...
Tja, we gaan er eens op verder studeren en meten en zo, hou jullie op de hoogte...